Dominant Staphorst verslaat kansloos Alcides

Peter Hoeve (penalty)

22 februari 2020 14:30

R. (Roel) Mussche

Terwijl de meeste spelers nog bezig waren met ontnuchteren wegens het geslaagde teamweekendje van vorige week, stond zaterdag alweer het affiche tegen Alcides 1 op het programma. Voor de koploper van de onderschatte reserve vijfde klasse noord Q is dit een bekende en tevens lichtelijk traumatische tegenstander. De afgelopen jaren stonden de teams meerdere malen tegenover elkaar en slechts één keer werd de winst door Staphorst uit het vuur gesleept. Gezien de ranglijst, Alcides bezet momenteel de tiende plaats, is het Achtste verplicht hier vandaag een tweede driepunter aan toe te voegen.

Onder het genot van een stevig briesje werd er op een verder uitgestorven sportpark afgetrapt. De krachtsverhoudingen werden al snel duidelijk. Het was Staphorst dat de bal had en Alcides dat zich lekker knus terugtrok op eigen helft. Met de wind vol in de bakkes was het voor de mannen nog wel lastig om door deze muur heen te voetballen. Toch werd het na twintig minuten 1-0. Na goed doorzetten kon Maarten de bal scherp laag voorzetten welke binnen kon worden getikt door Peter. Staphorst kreeg hierna nog de nodige kansen om de voorsprong nog verder uit te bouwen. Alcides kwam in de eerste helft niet verder dan één kans. Rémon liet net als vorige week zien het boksen niet verleerd te zijn en tikte de bal uit het doel.

De tweede helft speelde zich met de wind in de rug vooral af in en rondom de zestien van Alcides. Het was niet de vraag of de score hoger uit zou vallen maar wanneer dit zou gebeuren. Het was Karlo die het nog even op zijn Karlo’s voor deed. Met een solo liep hij veertien tegenstanders voorbij alvorens hij de bal subtiel in de korte hoek prikte. Even later werd het zelfs 3-0. Laurens kreeg de bal op rechts aangespeelt. Wat hij er mee deed weet niemand, maar het was werelds en Sander kon daardoor de 3-0 binnen prikken. Toen Alcides dan toch voor de eerste keer in de tweede helft de middenlijn overstak stonden we zo perplex dat we ze ook maar meteen de 3-1 lieten maken. Via een echt spitsengoaltje van Sander werd het vervolgens 4-1 en niet veel later werd het ook nog 5-1 doordat Maarten dingen deed. De gedachten van het Achtste zaten op dat moment al grotendeels bij de derde helft, waarna Alcides er eenvoudig nog een eretreffer bij in konden prikken. Terwijl veld drie nog even vakkundig werd omgeploegd maakten Peter en Maarten via twee penalty’s (Zowel Ruben als Robert werden nog gevloerd in de zestien) beiden hun tweede van de dag en werd de 7-2 eindstand op het virtuele scorebord gezet.

Door de overwinning is de voorsprong op achtervolger ZZVV weer 4 punten met nog een wedstrijd tegoed. De uitgangspositie voor de ploeg voor het resterende deel van het seizoen is dus vrij goed te noemen. Aanstaande zaterdag staat voor de mannen van coach Rubbe de altijd lastige wedstrijd tegen concurrent SVN 3 op het programma. Bij een overwinning zal de ploeg extreem goede zaken doen in de competitie.

Opstelling: Rémon Veijer, Ruben Hoeve (Jacco de Vries), Martijn Bloemert, Erwin Mussche (Rick Mulder), Wolter Klomp, Karlo Slager, Robert de Vries, Henrico Timmerman (Carlos Dunnink), Sander Konterman, Maarten Bisschop (Laurens Konterman), Peter Hoeve