Staphorst geeft zege in slotfase uit handen tegen SVN 3

Karlo Slager (schot)

17 oktober 2019 19:30

K. (Kjeld) Crebas

Na twee overwinningen op rij was het de taak aan Staphorst 8 om de derde op rij te behalen tegen het derde elftal van SVN 3 en de koppositie in de 5e klasse te heroveren. Deze wedstrijd stond eigenlijk afgelopen zaterdag op de planning, maar is wegens personele problematieken bij Nijeveen verplaatst naar de donderdagavond. Dit was voor ons zeker geen overbodige luxe, gezien de bruiloft van Laurens op de avond ervoor en de onbehagelijke staat van vele manschappen de dag erna.

Terwijl er ondertussen weer zuiver bloed door de aderen stroomde, werd er om half acht afgetrapt door de Staphorsters op het sfeervolle hoofdveld van sportpark ‘De Tussenboerslanden’. De meegereisde supportersschare moest gedacht hebben dat ze bij de verkeerde wedstrijd aan het kijken waren, want ze kregen iets voorgeschoteld wat ze niet van het team zijn gewend. De eerste helft werd er zowaar goed gevoetbald en was Staphorst de bovenliggende partij. Dit resulteerde na 20 seconden in de eerste kans voor Sander. Zijn inzet werd prima gekeerd door de keeper. Even later kwam het Achtste toch verdiend op voorsprong. Een prima voorzet van Karlo werd door de geheel vrijstaande Sander perfect tegendraads in het net gekopt. Het tandem zorgde even later zelfs voor de 0-2. Ditmaal was Sander de aangever en peerde Mok de bal knap, hard en strak in de kruising. Voor de variatie zorgde het duo ook nog voor de 0-3. Een lage voorzet van Karlo werd door Sander prima in de hoek geprikt. Het zuivere doelpunt werd echter niet goedgekeurd, de reden is onbekend.

Zoals elke week werd er ook in deze wedstrijd een helft minder goed voetbal vertoond. Terwijl bij SVN Ronaldo Luís Nazário de Lima binnen de lijnen was gekomen, hielt de kwaliteit van het voetbal niet over. In tegenstelling tot het eerste bedrijf werd de bal vaker naar voren geroeid en werden er nauwelijks kansen gecreëerd. Verder dan een schot van Sander op de binnenkant van de paal kwam het Achtste niet. Doordat Staphorst de wedstrijd niet op slot gooide, kreeg het de spreekwoordelijke deksel op haar neus. De 1-2 viel ongelukkig, nadat een schot ongelukkig via Jacco’s been het doel in vloog. Tegen het einde van de wedstrijd werd het nog erger toen de 2-2 werd binnen geprikt. Het had nog erger kunnen worden, want vlak na de 2-2 schoot dezelfde spits de bal snoeihard op de paal. Hoewel de scheids affloot bij een 2-2 stand, vierden de Nijeveners dit als een overwinning en voelde het voor de mannen uit Staphorst als een verlies.

Aanstaande zaterdag moeten de trouwe supporters van het Achtste het, hoe pijnlijk het ook is, wederom doen zonder voetbalspektakel. Echter niet getreurd, donderdagavond mogen de helden weer de wei in. Er staat niet zomaar een wedstrijd op het programma, het betreft een primeur voor het Achtste. Voor de eerste keer in de historie wordt er een knock-out wedstrijd gespeeld in de districtbeker, en wederom tegen en in Rouveen om 19:30. Tot dan.

Opstelling: Remon Veijer, Jacco de Vries, Henri Kok, Martijn Bloemert, Alwin Visscher (Ruben Hoeve), Laurens Konterman (Peter Hoeve), Robert de Vries (Henrico Timmerman), Carlos Dunnink (Rick Mulder), Sander Konterman, Maarten Bisschop, Karlo Slager