Kampioenswedstrijd

Staphorst JO9-1JM

Olympia'28 JO9-1

7 december 2019 11:00

Vanmorgen mochten de spelers de kampioenswedstrijd spelen tegen Olympia uit Hasselt, en wel op het hoofdveld van ons sportpark Het Noorderslag.

De koppies stonden behoorlijk gespannen en de trainers moesten ze dan ook echt even wat moed in praten. Het begon allemaal wat stroef maar gelukkig scoorde Staphorst de 1-0, dit deed het team goed. Alleen Olympia bleef goed druk zetten maar Staphorst wist er toch onderuit te voetballen, het was voor de supporters een zeer spannende wedstrijd met aan allebei de kanten behoorlijke kansen.

Met de rust stond het nog steeds 1-0 voor onze kampioenen. Maar de 2e helft bleef Olympia goed voetballen en Staphorst kreeg steeds meer last van de zenuwen, ze probeerden elkaar te blijven zien maar de druk was toch iets te groot, Olympia kon terugkomen tot 2-2 en in de laatste minuten pakten ze de overwinning tegen ons kampioensteam. Eindstand 2-4.

Het team was eerst wat teleurgesteld maar kregen te horen van de trainers en leiders dat ze met 9 gewonnen wedstrijden en 1 verloren, met een doelsaldo van 97 doelpunten voor en 30 tegen toch echt KAMPIOEN  zijn!!
En ja hoor toen barste het feest los!
De bekers en de kampioensschaal werden in ontvangst genomen, bloemen werden uitgedeeld. Maar het allerbelangrijkste was het Diner in de kantine patat met een frikandel.

Lana, Hugo, Stijn, Jonan, Milan, Sylvan, Colin van harte gefeliciteerd, klasse gevoetbald deze competitieronde.