De JO10-2 strijders op dreef.

FC Meppel JO10-4M

Staphorst JO10-2JM

12 oktober 2019 10:15

Nadat vorige week WIJC met 9-1 werd verslagen reisden de strijders nu af naar Meppel om het daarop te nemen tegen de JO10-4 van FC Meppel.

Bij aankomst op het Meppeler sportpark was het even zoeken naar een bord met kleedkamer en veld indeling. Nadat deze gevonden was kleedden de strijders zich snel om en begonnen aan hun warming-up. Tijdens de warming-up bleek dat het team van FC Meppel geheel uit meisjes bestond.  Fantastisch dat op deze leeftijd steeds meer meisjes gaan voetballen en er zelfs volledige teams gemaakt kunnen worden.

Desalniettemin zorgde Kenny ervoor dat de strijders scherp begonnen aan de wedstrijd. Geen onderschatting en veel samenspelen was vandaag wat de staf graag terug wilde zien.

Direct vanaf het eerste fluitsignaal zetten de strijders de tegenstander vast op hun eigen helft. In balbezit werd er nadrukkelijk naar elkaar gezocht en werd er prima samen en overgespeeld. Dit resulteerde in mooie doelpunten. Af en toe waren de strijders wat gelukkig in de afwerking maar ook deze goals tellen. Na een snelle goal van Joas volgden er tot de rust nog 8. Voor rust waren er zelfs 6 verschillende strijders welke het netje hadden weten te vinden. Sylvan, Ivan, Rafael, Tygo en Kyaro waren de schutters. Tijdens de eerste helft kwamen de meisjes van Meppel sporadisch voor de goal van Stan. Hiermee lieten zij zien wel degelijk te kunnen voetballen. Een paar kansen werden er gecreëerd maar deze werden door de Staphorster verdedigers en keeper onschadelijk gemaakt.

Ruststand 0-9

Na een lekker bakkie ranja tijdens de rust gingen de strijders door met waar ze gebleven waren.  Scoren. Kenny had wel een extra opdracht meegegeven om het veld breder te maken. De toeschouwers zagen fraai opgezette aanvallen afgemaakt worden. De goals volgden elkaar in rap tempo op. Tygo, Ivan, Rafael en Sylvan waren deze afmakers. De meisjes van FC Meppel gaven niet op en er kwam zelfs assistent-trainer het veld in lopen met aanwijzingen op een briefje geschreven… maar helaas hielp ze dat niet. Staphorst drukte door en na een mooie aanval werd de bal met hand uit het doel geslagen door een speelster van FC Meppel. Een penalty werd gegeven en daar hebben de strijders wel een mannetje voor. Pepijn ging achter de bal staan en schoot deze onberispelijk tegen de touwen. Na zijn eerdere pogingen in de eerste helft had hij dan nu ook zijn doelpuntje meegepikt.  Voor de trouwe en oplettende lezers bleek dat alleen Joel nu nog niet gescoord had. Na de penalty werd er gewoon door gedrukt. Een crosspass van achteruit door Pepijn of een blinde voorzet vanaf de flank door Ivan werden netjes binnengeschoten door Tygo. Dit was het spel wat de staf graag terug wilde zien en de strijders lieten zien dat ze groeien en steeds beter gaan samenspelen. Uiteindelijk scoorden Joas en Ivan nog een goal en stond het inmiddels 0-19 op het scorebord. Joel kwam het laatste deel van de 2e helft goed los en liet zich steeds meer gelden. In de 45e min was Joel betrokken bij een goed lopen aanval. Nadat de keepster van Meppel eerst nog een goede redding maakte was het Joel die ook zijn goaltje meepikte. Hij was scherp en liep goed met de bal mee en kon hierdoor scoren. 0-20.

De spelbegeleider van het met deze stand welletjes en floot voor het einde van de wedstrijd.

0-20 is een leuke uitslag en de strijders waren blij maar het niveauverschil was vandaag gewoon te groot tussen de meisjes en de jongens. Hierbij moet ik wel de complimenten geven aan de meisjes van FC Meppel want ondanks de uitslag liepen zij, volgens mij, de gehele wedstrijd met plezier achter die bal aan. Top dames!! ga zo door.

Volgende week staat de bekerronde op het programma en reizen wij wederom af naar Olympia uit Hasselt.