Blokzijl JO10-1JM - Staphorst JO10-2JM

Staphorst JO10-2JM

23 november 2019 9:00

Blokzijl jo10-1 – VV Staphorst jo10-2

Gisteren reisden de VV Staphorst strijders al op tijd af naar Blokzijl. Om 09:00 uur zal er worden afgetrapt tegen de voor ons onbekende tegenstander.

Bij aantreden van het iet wat hobbelig veld werd er gestart met de warming-up. Ondanks dat de temperatuur best mee viel maakte de straffe wind dat de gevoelstemperatuur toch daalde richting het vriespunt. Desalniettemin maakten de strijders zich op voor de laatste uit wedstrijd van seizoen 2019.

Blokzijl jo10-1 bleek een gemengd team te zijn met merendeel meisjes. Ook bij deze club blijkt dat het meisjes voetbal nog steeds groeit wat een positief signaal is voor de KNVB en de regio.

Om 09:00 exact werd de bal aan rollen gebracht. De strijders zaten er vanaf het begin weer bovenop. Wel moesten de strijders wennen aan het hobbelige veld. Dit bleek vooral uit de vele stuiterende ballen welke moeilijk onder controle gebracht konden worden. Desondanks was het Tygo die de strijders al vroeg in de wedstrijd aan de leiding bracht. De talenten van Blokzijl lieten niet over zich heen lopen. Er werd kranig verdedigd en af en toe werden er kleine kansjes gecreëerd voor de goal van Stan. De achterhoede van de strijders zorgden ervoor dat onze keeper verder niet echt aan de bak moest. Pepijn, Sylvan en Kyaro hadden de zaken goed staan. Door een goed lopende aanval werd na ongeveer 5 minuten door een mooie actie van Ivan de 0-2 binnen geschoten. Hierdoor kregen de strijders meer grip op het middenveld en legden Rafael, Joël en Joas de ballen goed weg voor onze aanvallers. Met name Tygo had de eerste helft het op de heupen. Door assists van Kyaro en Joas en mooie individuele acties wist Tygo nog voor rust een hattrick te scoren. Ook lieten Rafaël en Sylvan van zich spreken door met beide een verdekt schot de keeper van Blokzijl te verschalken. Er werd gerust met een 1-7 voorsprong.

Door de korte pauze kregen alle talenten op het veld het ineens aardig koud. De gevoelstemperatuur daalde tot misschien wel onder het vriespunt. Er werd dan ook zo snel mogelijk afgetrapt voor de 2e helft. Inmiddels had Stan de keeperstrui met Joas geruild. De talenten van Blokzijl lieten vanaf begin af aan zien dat zij, ondanks de achterstand, zich nog niet gewonnen gaven. Er werd strak verdedigd en kansen werden er gecreëerd. Ook met afstandsschoten werd onze keeper getest. De Strijders hadden hier in het begin erg lastig mee en kwamen niet meer in hun spelletje. De tactische aanwijzingen van de trainer van Blokzijl werkten en Kenny en Frank moesten dan ook alle zeilen bij zetten om de strijders weer goed neer te zetten. Dit was een fase waarin er weer ouderwets op kluitjes werd gevoetbald waardoor de strijders elkaar in de weg liepen en er niet als team werd gevoetbald. Dit resulteerde dan ook in 2 goede goals van Blokzijl. Na de 3-7 pakten de strijders het spelletjes weer op. Het was net alsof de strijders even wakker geschut dienden te worden. De strijders hielden het veld weer breed en aanvallen via de flanken werden opgezet. Het duurde even voordat de 3-8 werd gescoord. Nadat een mooie lob op de lat was beland was het wederom Tygo die scoorde. Na enkele schoten van afstand door Stan, Sylvan en Ivan was het Joël die door goed doorgaan op de bal de 3-9 binnenschoot. De strijders speelden de wedstrijd als gewonnen en lieten het balletje rondgaan. Afwachten op het fluitsignaal dribbelde Kyaro nog even snel in en schoot de bal hoog in de verre hoek binnen. Hij bracht hiermee de eindstand op 3-10 in het voordeel van de VV Staphorst jo10-2 Strijders.

Na een snelle penalty serie en elkaar de high five te hebben gegeven verlieten de spelers van beide teams het veld om onder de lekkere warme douche te springen.

Voor de VV Staphorst strijders staat er nog 1 thuiswedstrijd gepland. Op 7 december om 09:00 uur thuis tegen Vitesse ’63 jo10G-1. Hierbij alvast een oproep aan de supporters om in grote getalen aanwezig te zijn om de strijders aan te moedigen. Dit kan namelijk wel een wedstrijd worden die de geschiedenisboeken ingaat. 😊