Aanvang voorjaarscompettie 2020 JO10-2 Strijders

Staphorst JO10-2JM

1 februari 2020 9:00

Aanvang voorjaarscompetitie 2020

Afgelopen zaterdag mochten de strijders aantreden voor hun 1e wedstrijd in de voorjaarscompetitie. Na het behaalde kampioenschap in de zaal en goede trainingen op het veld, werd er vol vertrouwen afgereisd naar Wanneperveen.

De lokale talenten van Oranje Zwart JO10-1G waren de tegenstander van vandaag.

Na de vele regenval van afgelopen week mochten de strijders aantreden op een iet wat hobbelig pupillenveld. Deze was mooi uitgezet met gekalkte lijnen waardoor het allemaal professioneel oogde bij Oranje Zwart. Complimenten daarvoor.

Vandaag was Joas afwezig i.v.m. een bezoek aan 010. De overige strijders waren fris en fruitig begonnen aan de warming-up en lieten zien er zin in te hebben. De spelbegeleider was wat verlaat waardoor dit door een van de leiders werd overgenomen van Oranje Zwart. Iets na 09:00 uur werd er voor het eerst afgetrapt in 2020.

Vanaf het moment dat de bal in beweging was werd er goed gevoetbald door beide teams. De Staphorst strijders waren ietwat terughoudend in de duels waardoor er veel balverlies werd geleden. Aan beide kanten werden kansen gecreëerd en konden beide keepers laten zien waarom zij tussen de palen staan. Inmiddels was de 14e minuut aangebroken dat Staphorst een aanval opzette. Met een mooie steekbal werd Sylvan aan de rechterflank weggestuurd. Deze gaf de bal in een keer voor op Joël, die zich mooi had vrijgelopen voor de goal, en deze mooie kans niet liet lopen. 0-1 voor de strijders. De strijders lieten nu snel hun oude spel zien aan de supporters. Al snel werd door een mooi schot van Kyaro de 0-2 op het scorebord gezet. Kort daarop ging Tygo na een perfecte steekbal van Pepijn alleen op de keeper af. Tygo faalde niet en maakte de 0-3. Staphorst voelde zich sterk en Oranje Zwart had op deze snelle goals geen antwoord. De keeper maakte echter nog belangrijke reddingen waardoor de stand nog even bleef staan. Het rustsignaal zou niet lang meer duren maar daar wachten de strijders niet op. Tygo kreeg de bal goed ingespeeld en nam deze mooi aan. Ivan ging diep en maakte zo ruimte voor Tygo welke met een schijnbeweging ineens bij zijn man weg draaide en de 0-4 binnen schoot. Er werd even te lang na gejuicht en dit werd direct afgestraft door Oranje Zwart. Met een mooie schuiver werd Stan verrast en werd de hatelijke nul bij de gastheren gewist. 1-4. Kort hierop kreeg Staphorst een corner. Deze werd teruggespeeld op Pepijn maar zijn schot werd geblokt. Hierdoor bleef de bal liggen en was Tygo er als de kippen bij om de 1-5 binnen te tikken. Oranje Zwart gaf niet op en maakte vlak voor rust nog de aansluitingstreffer. Ruststand 2-5

Tijdens de rust zetten de trainers even de puntjes op de i. Iets feller in de duels en sneller overpassen waren vooral de mededelingen die werden geroepen.

Tijdens de rust arriveerde de geplande spelbegeleidster. Bij navraag bleek ze nog lekker warm in haar bed te hebben gelegen en had zich een beetje verslapen. Kan gebeuren, ze was er in ieder geval.

Vanaf de aftrap waren de strijders gelijk fel op de bal. Op het middenveld was met name Sylvan niet houden. Overal was hij te vinden en hij liet zien een fantastisch schot te bezitten. Binnen no time bracht hij de stand met 3 afstandsschoten op 2-8. Achter hadden de strijders de boel goed voor elkaar. Pepijn, Joël en Kyaro waren niet meer te passeren vandaag. Met de borst vooruit werden alle gaten dichtgelopen. Kwam Oranje Zwart er wel doorheen dan was Stan goed bij de les welke de ballen dan kon onderscheppen. De strijders voetbalden vrijuit en speelden goed over. Zo kon Ivan na een voorzet van Tygo de 2-9 tegen de touwen schieten en even later was het weer andersom en gaf het scorebord 2-10 aan. Rafaël zette hierna Sylvan en Ivan nog een keer vrij voor de goal en beide strijders mistten niet. Hierna was hij zelf aan de beurt met een typisch goaltje ála Rafaël. Effe een puntertje onderin de hoek en onhoudbaar voor de keeper. 2-13. Oranje Zwart liet nog even zien dat ook zij echt wel kunnen voetballen. Er werden kansen gecreëerd maar niet gescoord. Tot dat zij een corner kregen, Deze werd snel genomen en onze verdediger en keeper werden simpel verschalkt. 3-13. Vanaf de aftrap liet Rafaël zijn talenten zien en al dansend over het veld liep hij op de goal af en schoot de 3-14 binnen. Hierna floot de spelbegeleider af en mochten er strafschoppen worden genomen. Uiteraard werden de handen geschut en elkaar bedankt voor de wedstrijd.

Voor de Staphorst Strijders een goede wedstrijd en een mooi resultaat. Dit biedt perspectieven voor de wedstrijd van komende zaterdag. Dan spelen de strijders thuis tegen Havelte JO10-1.

Uw verslaggever…