Harkemase Boys maakt Staphorst tot figurant.

Harkemase Boys

9281NR
HARKEMA
tel. 0512-362040

Staphorst heeft in de wedstrijd tegen Harkemase Boys een kansloze nederlaag geleden. De ploeg begon uiterst zwak en stond al binnen 2 minuten op achterstand. Voor de pauze maakte de ploeg uit Harkema nog twee treffers en was de wedstrijd in feite gespeeld. Na de hervatting voerde Harkemase Boys de score op naar 5 - 0 en bezorgde Staphorst daarmee de grootste nederlaag van dit lopende seizoen.

Eerste helft

Staphorst moest het tegen Harkemase Boys nog steeds stellen zonder de geblesseerde Wouter vd Molen, Mark Schra en Stan Haanstra. Hierdoor startte trainer Paul Weerman met exact dezelfde opstelling als waarmee tegen HSV Hoek werd afgetrapt. De openingsfase was dramatisch voor Staphorst. Vanuit een corner kopte Berwout Beimers de bal via de dwarsligger achter Jorick Maats. Enkele ogenblikken later was Kian Visser dicht bij de 2 - 0, echter deze zag zijn poging uiteindelijk in het zijnet belanden. Pas na 9 minuten kon Staphorst voor de eerste keer in de buurt van keeper Jansema van Harkemase Boys komen. Heel even leek het erop dat Staphorst zich kon ontworstelen uit de wurgreep van de gastheren. Dit bleek ijdele hoop te zijn, want in het vervolg was Harkemase Boys gewoon een flinke maat te groot. Het logische gevolg was dan ook dat Harkemase Boys na 17 minuten de score verdubbelde. Overduidelijk in buitenspelpositie gaf de rechteraanvaller de bal voor de goal, waar Kian Visser de bal koelbloedig tegen het net deponeerde. Enige ogenblikken later werd Mike Reuvers gelanceerd maar deze werd binnen de beruchte lijnen onderuit gehaald. Scheidsrechter Bronsvoort zag hier niets in en liet gewoon doorspelen. Ondertussen bleef Harkemase Boys gevaarlijk. Zo moest Matthijs Verheul de bal van de doellijn halen. Een goed genomen vrije trap van Pascal Mulder werd vakkundig gepareerd door Erick Jansema. Op slag van rust zette Arnoud Bentum, na geklungel bij Staphorst, de kroon op het werk door de 3 - 0 te scoren. Met het schaamrood op de kaken zocht Staphorst de kleedkamer op. De ploeg uit de kop van Overijssel had de eerste 45 minuten veel teveel ontzag getoond en kreeg met deze tussenstand het deksel keihard op de neus.

Tweede helft

Staphorst zou het vervolg toch echt uit een ander vaatje moeten tappen, wilde het niet tegen een pak slaag oplopen. Al gauw moest Jorick Maats aan de bak bij een pegel van een Harkemase Boys aanvaller. Het vervolg liet eigenlijk eenzelfde spelbeeld zien. De thuisploeg leunde achterover en Staphorst was van goede wil maar was eigenlijk niet in
staat om hier iets tegenover te stellen. Over het geheel was het allemaal te pover wat de ploeg liet zien. Invaller Jasper Huizing deed onvrijwillig een duit in het zakje door bij het wegwerken van de bal onderuit te gaan. Clubtopscorer Kian Visser pakte het cadeautje vakkundig uit en tekende daarmee voor treffer nummer 4. Met nog ruim 20 minuten op
de klok tekende zich een op handen zijnde debacle af. Een kwartier voor tijd gooide Henny Bouius het duel helemaal op slot. De resterende minuten bleef Staphorst meer schade bespaard. Gelukkig telde scheidsrechter Bronsvoort niet teveel tijd bij, waardoor deze lijdensweg ten einde was.

Nabeschouwing

De smalle selectie heeft door de blessures haar tol geëist. Liep het vorige week tegen HSV Hoek nog goed af, tegen een topploeg als Harkemase Boys kwam het kwaliteitsverschil wel erg duidelijk aan het licht. Nu eerst de ruggen rechten. Hopelijk sluiten de komende week weer wat spelers aan en kan men deze vervelende nederlaag wegspoelen met een positief resultaat tegen VVOG, dat volgende week de tegenstander zal zijn op het Noorderslag.

Opstelling Staphorst: Jorick Maats, Marlon Luchtenberg, Dirk Muis, Pascal Mulder, Damien Schra, Reinier Crediet, Matthijs Verheul (46. Jasper Huizing ) Yannick Lier (46. Yannick Kaluzi ) Jurian vd Brink, Mike Reuvers, Sander de Grote