Staphorst blijft ongeslagen na gelijkspel bij Ter Leede

2171AX
SASSENHEIM
tel. 0252-210174

Staphorst heeft opnieuw bewezen voor iedere tegenstander een moeilijke tegenstander te zijn. Dit werd maar weer eens benadrukt na het doelpuntloos gelijkspel in Sassenheim. Niet dat beide opponenten er een spektakelstuk van maakten, integendeel zelfs. Maar de brigade van Paul Weerman bleef 90 minuten lang in een goede organisatie spelen en gaf nagenoeg niets weg. Beste man aan Staphorst kant was Pascal Mulder. Hoewel de centrale verdediger wat grieperig was, speelde hij een foutloze wedstrijd.

Eerste helft

De beginfase was het duidelijk aftasten van beide kanten. Zowel Ter Leede als Staphorst hadden er een doordeweekse bekerwedstrijd opzitten en naarmate de wedstrijd vorderde werd dit overduidelijk zichtbaar. Het eerste kwartier gebeurde er nagenoeg niets wat de harten van de aanwezige toeschouwers sneller deed kloppen. Uit het niets leek Mark Schra een vrije doortocht te krijgen. Helaas voor hem kreeg hij de bal niet onder controle waardoor deze mogelijkheid in rook opging. Aan de andere kant deelde Ter Leede een tweetal speldenprikjes uit. Reinier Crediet moest halverwege geblesseerd het veld verlaten. Zijn vervanger was Matthijs Verheul. Ondertussen kabbelde de wedstrijd gezapig door. Vuurvreter Damien Schra, die net als vele medespelers niet goed in de wedstrijd zat, kreeg een behoorlijke kans welke hij hard en onbesuisd over schoot. Staphorst zwijnde toen Dirk Muis zich op het stroeve kunstgrasveld verslikte en balverlies leed en een Ter Leede - aanvaller oog in oog kwam te staan met Jorick Maats. Op het moment suprême werd de aanvaller neergelegd door Maats. Iedereen die Ter Leede een warm hart toedraagt brulde om een penalty, behalve scheidsrechter Roeleveld. Die wuifde dit voorval resoluut weg. Dat ze aan de kant van de gasten not amused waren over dit voorval moge duidelijk zijn! Pascal Mulder had meer kunnen halen uit een hoekschop. Vrij voor de goal haalde hij hard maar onzuiver uit. Aan beide kanten was het erg rommelig en in balbezit werd er veel onnodig balverlies geleden. Doelpuntloos werden de eerste 45 minuten afgesloten.

Tweede helft

Het vervolg werd eigenlijk een kopie van de eerste helft. De toeschouwers kregen vooralsnog weinig te zien waar ze hun hart aan op konden halen. Als excuus kan worden aangevoerd dat het binnen de lijnen erg benauwd was. Dit had natuurlijk zijn invloed op de spelers die diep moesten gaan. Toch werd Staphorst gaandeweg sterker en drukte Ter
Leede meer en meer terug op eigen helft. Jammer was dat de laatste pass niet altijd goed was. Namens Staphorst kwam Jurian van den Brink in het veld voor Sander de Grote. Een formidabele safe van Jorick Maats voorkwam de openingstreffer. De thuisploeg begreep dat er een tandje bijgezet moest worden voor een goed resultaat. De hardwerkende, maar praktisch onzichtbare Stan Haanstra raakte de paal. Even leek Staphorst door te drukken, echter de scherpte ontbrak. Met nog 1 kwartier op de klok leek de pijp aan beide kanten behoorlijk leeg te raken. Pogingen om het scorebord in bedrijf te stellen werden wel ondernomen, doelpunten bleven uit. Arbiter Roeleveld blies na 90 minuten en wat blessuretijd af voor de wedstrijd. Opnieuw was het Staphorst gelukt om de ongeslagen status te behouden. Wederom had de ploeg uit de kop van Overijssel zich collectief ijzersterk getoond.

Opstelling Staphorst: Jorick Maats, Marlon Luchtenberg, Dirk Muis, Pascal Mulder, Mark Schra, Daimen Schra ( Jannick Kaluzi ), Wouter van der Molen ( 88. Rob Deiman ) , Reinier Crediet (22. Matthijs Verheul ), Stan Haanstra, Sander de Grote ( 64. Jurian van den Brink ), Mike Reuvers ( 88. Ruben Kin )

Ass. Scheidsrechters: Soerish Ramcharan & Patrick de Velde Harsenhorst