Laatste bekerwedstrijd in de poule

Ruinerwold F2

Staphorst JO9-3

F-pupillen, F3, Groep 2 18

5 september 2015 10:00

Staphorst F3 speelde vandaag de laatste bekerwedstrijd in de poule, uit tegen Ruinerwold F2. Na twee makkelijk gewonnen wedstrijden zouden de jongens van F3 vandaag, gezien de uitslagen op papier, de moeilijkste tegenstander treffen. Allebei 6 punten uit 2 wedstrijden. Vandaag zou dan ook de beslissing vallen wie doorgaat in de beker.

Direct vanaf de aftrap was Staphorst veel feller, wat dan ook al in de 2e minuut resulteerde in de openingstreffer. Ruinerwold kwam er niet uit en werd in de verdediging gedwongen. de wedstrijd speelde zich af op de helft van de tegenpartij. In de 7e minuut stond de 0-2 op het scorebord. Voor rust wist Staphorst nog 4 keer het doel te vinden, wat de ruststand op 0-6 bracht. De keeper van Staphorst had nauwelijks wat te doen.

Na rust was het weinig anders. Ruinerwold stond alleen maar in het veld om met zo weinig mogelijk doelpunten tegen te verliezen. Het lukte hen behoorlijk goed, want Staphorst kreeg genoeg mogelijkheden, waarvan ze er maar 2 wisten te benutten. Ruinerwold creëerde aanvallend in de 2e helft helemaal niks. De keeper van Staphorst heeft na rust helemaal geen bal gehad. Eindstand 0-8.

F3 heeft geen vaste keep, omdat niemand van het team keepen echt leuk vindt moeten de jongens om de beurt aan de bak. Dat is natuurlijk verre van ideaal, maar tot nu toe had het geen verschil gemaakt. Hopelijk komt er in de loop van het seizoen nog een echte keeper bij.

Volgende week staat de eerste wedstrijd van de competitie op het programma, uit tegen FC Meppel F3.