Staphorst 1 - SteDoCo

Staphorst 1 - SteDoCo

vv Staphorst – SteDoCo

Zaterdag is de laatste thuiswedstrijd van Staphorst 1 voor de winterstop. Dan komt SteDoCo ( Sterk Door Combinatie ) naar het Noorderslag voor wedstrijd nummer 16 van de competitie. SteDoCo , de nummer 4 in de stand, is 1 van de
4 ploegen die 26 punten hebben. Maar 3 punten minder dan de koploper GVVV. Vorige week wisten de mannen uit Hoornaar te winnen van RKAV Volendam met 2-1. In de 22e minuut kwam SteDoCo op voorsprong. Ebobo krulde de bal in de kruizing vanaf metertje of 20. 2 minuten later kopte Van Overbeek de 2-0 binnen. Pas in de 72e minuut wist RKAV Volendam wat terug te doen. Joey Tol wist een vrije trap op randje 16 binnen te schieten. RKAV Volendam had het betere spel en verzorgd voetbal, SteDoCo liet zich inzakken, gevaarlijk in de counter en verdedigend sterk door weinigen kansen weg te geven. SteDoCo vond het vorig jaar tijd voor nieuw bloed voor de groep. Na 4 seizoenen Frans Adelaar, staat nu Rick Adjei voor de groep. Aan reiskosten zijn ze niet veel kwijt bij SteDoCo, want Rick Adjei woont nog geen 2 kilometer van het Sportpark SteDoCo. Eerder was Rick Adjei hoofdtrainer van Kozakken Boys.
Waar hij na 1,5 seizoen de laan werd uitgestuurd.
Vorig seizoen behaalden SteDoCo en Staphorst een gelijk aantal punten van 45.
Door het beter doelsaldo eindigden ze op een 9e plek en Staphorst werd zo 10e .In Hoornaar werd het onderlinge treffen 3-0, maar op het Noorderslag wist Staphorst te winnen met 2-0. Beide goals werden door Stan Haanstra gemaakt.
De 1e confrontatie met SteDoCo was in mei 2014. De inzet was een plaats in de finale voor promotie naar de Topklasse. Staphorst verloor de doordeweekse uitwedstrijd met 3-2. De return was zenuwsloopend , In de blesuretijd had Martijn Brakke er bijna een verlenging uitgesleept. Zijn inzet ging op de lat. Zo eindigde de wedstrijd in 2-2. En mocht SteDoCo zich opmaken voor vervolg van de nacompetitie tegen Ajax. De finalewedstrijd werd door SteDoCo verloren met 2-5. Waardoor Ajax naar de Topklasse ging. Het seizoen daarna wist SteDoCo wel te promoveren. Door kampioen te worden in de Hoofdklasse A mochten ze in 2015/2016 uitkomen in de Topklasse.

Staphorst wist zaterdag te winnen met 1-2 van HSV Hoek. Door 2 goals van Stan Haanstra werd er weer een overwinning van het collectief binnen gesleept. Zo kruipt Staphorst verder weg van de onderste plekken. De kers verse vader Dirk Muis bleef thuis, zodat Karlo Meppelink zijn elftal wat moest wijzigen, maar daar is de trainer nu wel ervaren in. Het elftal lijkt langzamerhand ingespeeld te raken na aardig wat nieuwe aanwinsten dit seizoen. Kjelt Engbers lijkt zich te ontpoppen als de nieuwe architect op het middenveld. En zaterdag tegen SteDoCo zullen er 2 ploegen staan die allebei
graag op de counter willen spelen. Kan Staphorst 1 hun laatste thuiswedstrijd van 2022 winnend afsluiten ? Vanaf 14:30 op het Noorderslag te aanschouwen.

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

veld 1

Wedstrijd-nummer