DOVO - Staphorst 1

DOVO - Staphorst 1

DOVO – Staphorst

Afgelopen dinsdag wisten de mannen van trainer Karlo Meppelink een zwaar bevochten gelijkspel uit de wedstrijd tegen Harkemase Boys te slepen. In Harkema werd het 0-0 en eindigde Staphorst met 10 man, omdat Kjelt Engbers 2 keer een gele prent wist te ontvangen. Staphorst mocht zeer tevreden zijn met het gelijke spel. Vooral omdat er 2 keer een goal bij de Harkieten werd afgekeurd. Dit zette Staphorst op de 12 e plek in de stand. De tegenstander voor de volgende wedstrijd in de 3e Divisie voor Staphorst is DOVO ( Door Ons Vrienden Opgericht ) . DOVO verloor in de midweekse wedstrijd van DVS’33 op hun eigen Sportpark: Panhuis in Veenendaal met 1-2. Hierdoor zakte DOVO van de 2e naar de 3e plek. De competitie begon voorspoedig voor de Veenendalers.
In Assen werd er met 1-3 gewonnen van ACV. De eerste thuiswedstrijd voor DOVO wisten ze ook in winst om te zetten. Harkemase Boys werd opzij gezet met 3-1. In Volendam werd er ook met 1-3 gewonnen. Met een doelsaldo van 10-5 kunnen we stellen dat DOVO geen moeite heeft met scoren. Topscoorder is Oktay Özturk met 4 goals.
DOVO kende vorig jaar een spannend seizoen. Op 2e paasdag stonden ze op de laatste plaats met maar 8 punten. Na een goede eindsprint waar er 6 van de 7 wedstrijden gewonnen werden, wisten ze zich op de 13e plek te plaatsen. Het
kwam op de laatste competitiewedstrijd aan. DOVO verloor bij Ajax. Maar door het gelijke spel van ODIN’59 en VVSB, bleef DOVO boven beide ploegen staan.
En was rechtstreekse handhaving een feit.
Trainer Florian Wolf ( Jong Almere, Volendam O21 & Sparta O21 ) staat voor het 2e seizoen voor de groep. Zijn selectie is aardig gewijzigd ten opzichte van vorig jaar. Er vertrokken maar liefst 13 spelers. Maar daar in tegen hebben ze aardige spelers gehaald die het 3e Divisie niveau aan kunnen.
Bij Staphorst loopt het nog niet zo vlot, de ziekenboeg breidt zich steeds meer uit, dan dat hij leeg loopt. Na dinsdagavond lijkt het erop dat Dennis van Duinen zich ook gemeld heeft bij de ziekenboeg. Hij werd met de brancard van het veld gedragen. Kjelt Engbers kreeg 2 keer een gele kaart in de wedstrijd van dinsdagavond, dus ook geschorst voor zaterdag. Het zal een hele puzzel worden voor Karlo Meppelink en zijn assistenten. Of zal tovenaar Eibert Dunnink wonder water hebben en zo de ziekenboeg leeg laten lopen? We zullen het zaterdag zien.

De wedstrijd DOVO – Staphorst begint om 14:30 uur.
Sportpark Panhuis aan Verlengde Sportlaan 3905 AE Veenendaal

Er is een online kaartverkoop voor de wedstrijd DOVO - Staphorst, maar of dit verplicht is voor bezoekers is niet geheel duidelijk.
https://vvdovo.eventgoose.com/ ( link online ticket verkoop )

Supportersbus vertrekt om 12:45 vanaf Het Noorderslag.
Opgave voor de bus kan alleen via de mail: [email protected]

Wedstrijd-nummer

Sportpark Panhuis
Verlengde Sportlaan 5