Staphorst 1 - RKAV Volendam

Staphorst 1 - RKAV Volendam

STAPHORST - RKAV Volendam

Zaterdag komt de Rooms Katholieke Amateur Voetbalvereniging Volendam naar het Staphorst, om een potje voetbal te spelen tegen de plaatselijke trots. RKAV Volendam wist vorig jaar op een 2e plek te eindigen in de Hoofdklasse B, met 62 punten bij elkaar gespeeld. 4 punten minder kampioen Urk. Waardoor Volendam in de nacompetitie uit mocht komen tegen VV Zwaluwen uit Vlaardingen. In de uit en thuis wedstrijd wisten de Volendammers beide wedstrijden te winnen met 1-3. Wat hun in de 2e ronde ARC uit Alpen aan de Rijn als tegenstander opleverde. Uit werd er gewonnen met 0-1, en in Volendam werd het 2-2 waardoor de Volendammers promoveerden naar de 3e Divisie Zaterdag.

De seizoensopening begon RKAV Volendam goed. In een thuiswedstrijd tegen VVOG, werd er gewonnen met 3-1. Om vervolgens 2-2 gelijk te spelen tegen ASWH en te verliezen van DOVO met 1-3. Ter Leede werd met een 2-3 aan de
kant gezet. Vorige week werd er Assen van ACV verloren met 1-3. Maar kanttekening daarbij is dat RKAV Volendam na een half uur spelen met 10 man verder mocht. Keeper Sander Binken maakte hands, door een bal buiten de 16 meter, voor de inlopende Niels Grevink weg te plukken.

De uit Volendam komende trainer Berry Smit ( 49 ) zit in zijn 1e seizoen bij RKAV Volendam. Vorig seizoen was Smit hoofdtrainer bij VV IJsselmeervogels, hij was daar 1 jaar actief. Bij RKAV Volendam was hij ook al eerder trainer, hij zwaaide daar de scepter over de selectie van 2006 tot 2011. Hij begon zijn voetballoopbaan ook bij RKAV Volendam in de jeugd, later bij de senioren in de zaterdagselectie. Van 1999 tot en met 2001 speelde Smit bij FC Volendam in het betaalde voetbal. Om daarna weer terug te keren bij de zaterdagselectie van RKAV Volendam.

RKAV Volendam en Staphorst zaten in het seizoen 2019/2020 ook bij elkaar in de competitie. Volendam was toegevoegd aan de Hoofdklasse B, waar ze de jaren er voor uitkwamen in de Hoofdklasse A. De wedstrijd Volendam – Staphorst eindigde in een 1-1. Voor Staphorst scoorde Martin van ’t Ende, bij Volendam was het Jens Kras. De return in Staphorst werd met 3-0 gewonnen.
Met goals van Martijn Brakke, Martin van ’t Ende en Stan Haanstra. Tot nu heeft Martin van ’t Ende een 100% score tegen RKAV Volendam. Helaas zit Martin niet meer bij de selectie, aangezien het bij Staphorst nog niet zo wil vlotten met scoren.

We zijn benieuwd over wie Karlo Meppelink zaterdag tot zijn beschikking heeft.
Aangezien er vorige week nog aardig wat spelers niet tot konden opgesteld worden.

De wedstrijd staat onder leiding van de scheidrechter: Erik ter Brake die ongetwijfeld de wedstrijd weer in goede banen leidt. Hij heeft de assistent- scheidsrechters: Brett Smets & Nicolet Bakker tot zijn beschikking.
Aanvang 14:30 uur op Het Sportpark Noorderslag.

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

veld 1

Wedstrijd-nummer