Wedstrijdverslag Staphorst - ASWH

7951AT
STAPHORST
tel. 0522-461961

In de 3e speelronde van de 3e Divisie kwam ASWH voor de 3e keer in hun bestaan naar Het Noorderslag om aan te treden tegen vv Staphorst 1. Met een door blessure’s geteisterde selectie, startte trainer Karlo Meppelink met de volgende 11 spelers: Jorick Maats, Dirk Muis, Julius Duit, Daimen Schra, Dennis van Duinen, Stan Haanstra, Marlon Luchtenberg, Kjelt Engbers, Emiel Kwant, Joren Rietman & Mirko Zwiers. Terwijl Leon Mulder, Matthijs Verheul, Jurian van den Brink, Youri Mijnheer, Daan Zwinselman op de bank plaats namen.
Maar grootste verrassing was de terug keer van Ruben Kin. Jaren lang selectie speler geweest, vorig seizoen besloten om zijn voetballoopbaan voort te zetten in Staphorst 2. Maar door de vele geblesseerden, trok hij het gele PlasmaMade shirt aan.

De eerste 20 minuten was het aftasten voor beide teams, zonder echte kanden te noteren. De eerste goede kans tot scoren was voor Staphorst. Een schot op doel van Haanstra vanaf de linker kant werd door doelman Gomes gekeerd met 2 handen. De bal belande precies voor de inlopende Schra. Maar Daimen plaatste de bal niet goed op het doel, waardoor de bal naast de goal ging. Een verre ingooi van Julius Duit, beland in de 16 meter, wordt door Haanstra en Zwiers gemist. Verdediger ASWH weet de bal weg te koppen, maar Van Duinen neemt de kopbal in 2 keer op de slof. Bal komt via verdediger ASWH naast het doel. In de 22e is het dan wel raak. Een corner genomen door Van Duinen beland bij de 2e paal. Duit mist de bal, maar aanvoerder Muis duikt naar de bal en weet de bal op het doel te koppen. Via Duit beland de bal met stuiter op de grond langs keeper Gomes, die helemaal kansloos was. Zo weet Staphorst de 1-0 op het scorebord te zetten. ASWH weet in 26 e minuut vanuit een goede counter gevaarlijk te worden. Lange bal langs de zijlijn kan Akdeniz de bal oppikken voor Zwiers en Engbers. Akdeniz kapt Zwiers uit en schiet met links in de korte hoek. Maats weet het schot met een duik te keren. Staphorst had in de 38e minuut de stand op 2-0 kunnen zetten. Uit een corner, weet Duit de bal te koppen. Bal wordt niet goed op het doel gekopt, belandt bij Haanstra die de bal tegen de verdediger ASWH werkt,die bij de 1e paal stond opgesteld. Echtere goede mogelijkheden viel er niet meer te noteren de eerste helft. En kon Staphorst met een 1-0 voorsprong de kleedkamers opzoeken.

De 2e helft was het spelbeeld niet veel anders, ASWH had meer balbezit, maar kon dit niet overbrengen in uitgespeelde kansen. Staphorst hanteerde veel de lange bal op de sterke spits Emiel Kwant, die veelvuldig de bal kaatste naar de
bijsluitende spelers. Wel gaf de goed fluitende leidsman Oosting een indirecte vrije trap in 16 meter voor ASWH. De scheidsrechter zag een terugspeelbal op de keeper Maats. ASWH weet de bal tegen de goed uit de muur komende
verdedigers te schieten, waardoor de bal ver het veld in gaat. Staphorst wit weer uit een ingooi van Duit tot een scoringskans te komen. Duit slingerde de bal bij Kwant die door kopte op Daimen Schra, die tussen 2 ASWH verdedigers
in de 5 meter de bal niet goed op doel kon werken. Scheidsrechter Oosting moest de gele kaarte trekken voor Lugtenberg, hij legde zijn tegenstander Kharbachi neer. Wat Marlon een terechte gele kaart opleverde. Net na de wissel van Meppelink, die Van den Brink voor Rietman bracht. Had Emiel Kwant de stand op 2-0 moeten zetten. Haanstra die vanaf links de bal voorschoof. Kon Kwant net niet binnen glijden. In de 74e kwam Good Old Kin in het veld voor de moe gestreden Kwant. Zal deze invalsbeurt eenmalig zijn? Trainer Meppelink gaf na de wedstridj aan dat het aan Ruben zelf is om dat te beslissen.

In de eindfase van de wedstrijd hadden Haastra en Schra, beide de 2-0 op de slof. Haanstra wist de bal niet vol te raken en zo kracht te geven om de goed kiepende Gomes te verschalken. Schra kapte mooi zijn tegenstander uit en plaatste de bal in de hoek. Maar weer was Gomes een sta in de weg. Hierdoor bleef de stand 1-0. En de eerste 3 punter van dit seizoen was een feit.

De foto's van Henk Timmerman >> zie hier<<

De samenvatting en nabeschouwing van de wedstrijd tussen vv Staphorst en ASWH staat online.