ASWH - Staphorst 1

ASWH - Staphorst 1

Afgelopen zaterdag heeft Staphorst in een doelpuntloze wedstrijd een punt gewonnen en VVOG 2 punten verloren. De meeste 0-0 wedstrijden zijn weinig aan. Maar deze pot was tot aan de laatste seconden nog spannend en best vermakelijk. In een wedstrijd, waar vooral VVOG de beste kansen kreeg. Met gemak kon VVOG met een 0-3 voorsprong de kleedkamers opzoeken. Maar het vizier bij de aanvallers stond niet op scherp. Zelfs in de 2e helft werd er voor een leeg doel, de bal naast de pal gewerkt. Hier had Staphorst het geluk aardig mee. Quispel , Schra en Van den Brink hadden nog mogelijkheden tot scoren en zo toch de wedstrijd te eindigen met de volle winst. Maar na 90 minuten voetbal en een 0-0 stand op het scorebord was er geen reden om te klagen.
De tegenstander van Staphorst voor aankomende zaterdag daar in tegen wel. Na 22 minuten wist ASWH op een 0-2 voorsprong te komen. Maar na 90 minuten stond er toch echt 3-2 op het scorebord bij RKAV Volendam.
Ondanks de 3 nieuwe spelers die in de winterstop aan het elftal van Sjoerd van der Waal zijn toegevoegd. De van vv Katwijk komende verdediger Joshua Adney en spits Hugo Botermans die hun contract hadden ontbonden met Katwijk. En oud prof van Veendam, Emmen, Nac en De Graafschap Luis Pedro da Silva Ferreria in de basisopstelling. Was het de 6e competitienederlaag op rij. Op de website van ASWH spreekt men al dat het 1e elftal aankomende zaterdag moet opstaan. De punten hard nodig zijn en de jacht op de punten op eigen veld tegen Staphorst zaterdag moet beginnen. Want ASWH staat momenteel op de 17e plek die rechtstreekse degradatie betekend met 16 punten. Met een achterstand van 5 en 6 punten op de plekken die recht geven op nacompetitie. Het zal voor de ploeg uit Hendrik Ido Ambacht als een deja-vu voelen. Vorig jaar degradeerde ASWH rechtstreeks uit de 2e Divisie met 21 punten na 34 wedstrijden. Het zal ze toch niet gebeuren om 2 seizoenen achter elkaar te degraderen ?
Staphorst staat ook nog niet veilig en zal er ook aan gelegen zijn om de punten mee naar Overijssel te nemen. De onderlinge verschillen zijn erg klein. Toch begint de top 5 uit te lopen. Zit er maar 10 punten verschil tussen de nummer 6 en 16. Staphorst nu op een 13e plek staande met 23 punten. Zal nog 17 punten moeten binnen te halen in de overige 15 wedstrijden. Dan moet lijfsbehoud zeker zijn met de magische 40 punten, waar over de geleerden zeggen dat het de veilige punten aantal is.
Dus zaterdag een wedstrijd waarbij beide ploegen willen winnen.
Zal ASWH oftewel: Altijd Sterker Worden Hendrik-Ido-Ambacht hun naam eer aan doen.
Sterker worden dan de eerste onderlinge confrontatie dit seizoen.
Door een beter resultaat weten te halen dan de wedstrijd Staphorst – ASWH?
Waar Staphorst dankzij een kopbal van Dirk Muis de wedstrijd wist te winnen met 1-0.
De wedstrijd ASWH – Staphorst begint om 15:00 uur op Sportpark Schildman.

Wedstrijd-nummer

N.H.H.J. Tunnissen

Sportpark Schildman
Reeweg 75 B