Staphorst 6 overklast Staphorst 5

STAPHORST
tel. 0522-461961

Link naar samenvatting v/d wedstrijd: https://youtu.be/GdlQfPXt5qI

Een heerlijk weertje en het goed gevulde tribune bij het hoofdveld op sportpark Het Noorderslag waren het decor voor de onderlinge titanenstrijd tussen het 5e en 6e elftal van Staphorst. De druk op de schouders van de mannen moet immens zijn geweest, aangezien het belang van deze onderlinge strijd veel verder gaat dan drie punten. Op Carlos Dunnink (geblesseerd of geen zin) na waren dan ook alle strijders aanwezig. Nadat scheidsrechter Roel Mussche ook zijn schoenen had gevonden werd er om omstreeks half 3 afgetrapt bij deze derby.

Het Vijfde kwam beter uit de startblokken dan het Zesde, echter creëerde het geen grote kansen. Na deze valse start rechtte het Zesde haar rug en trok het de wedstrijd steeds meer naar haar toe. Bij één van de eerste de beste kansen was het dan ook meteen raak. Justin, die zich als een spreekwoordelijke vis in het water voelde op de strak geschoren grasmat, prikte de bal hard strak van randje zestien precies in de hoek. De vermelding dat de keeper van het Vijfde kansloos was is een understatement. Staphorst 5 kwam niet gek lang hierna langszij via een lastig te beschrijven onfortuinlijke kelderklasse goal. Toch werd er met een voorsprong de thee opgezocht. Sander ramde de bal werkelijk waar dwars door het net nadat hij vrij voor de keeper stond door een prima pass van Robert. Beide teams hadden nog genoeg mogelijkheden om nog meer goals te maken voor rust. Waar aan de zijde van het Zesde nog grote kansen waren te zien voor met name Bjorn en Tippie, kwam het ook met de schrik vrij toen een schot van het Vijfde via de binnenkant van de paal uit het doel vloog.

Ik weet niet wat er bij het Zesde in de thee heeft gezeten, maar in de tien minuten na de rust werd er geen spaan heel gelaten van Staphorst 5. In korte tijd kon de keeper van het Vijfde maar liefst drie keer vissen. Na een kelderklasse momentje van Maarten, die de linksback van het Vijfde een corrigerende schop op zijn achterwerk gaf na een tamelijk onhandige ‘wolterachtige’ charge van deze meneer, verdubbelde Karlo de voorsprong door een voorzet van Tippie subtiel binnen te koppen. Een paar minuten later kon Justin zo doorlopen op de keeper en besloot hij deze vanuit een moeilijke hoek met een vernuftig stiftje te passeren. Chris zorgde er kort hierop voor dat het leed helemaal ondragelijk werd. Vanuit ongeveer dezelfde situatie als Justin ramde hij de bal met de punt in de verre hoek en bracht hij met deze ‘zaalvoetbalgoal’ de stand op maar liefst 5-1. Het Zesde nam hierop uit medelijden gas terug. Als het iets scherper was geweest had de score nog hoger uit kunnen vallen. Met name het Karlo-Sander momentje, waarbij deze twee toppers er op ongelukkige wijze er niet in slaagden voor een praktisch leeg doel de score op te voeren zorgde voor de nodige hilariteit. Het slotakkoord was wel besteed aan Sander, die de keeper voor de zesde (!!) keer liet vissen deze middag. Deze goal kwam mede tot stand na een sterke solo van Bjorn, waarbij ongeveer 7 verdedigers hebben geprobeerd dit kasteel te vloeren, maar uiteindelijk allemaal zelf gras aan het happen waren.

Na 90 minuten besloot scheidsrechter Mussche een einde te maken aan deze pijnlijke doch vermakelijke middag. Wat vooraf een spannende clash had moeten worden, is uitgemond in een ongekende slachtpartij. Door deze overwinning mag het Zesde weer omhoog kijken op de ranglijst. Het staat nog maar op 1 punt van koploper SVN, waar het Zesde volgende week op bezoek gaat om 12.30 uur.

Opstelling: Rémon Veijer, Laurens Konterman (De Hengst), Martijn Bloemert, Bjorn Boldewijn, Erwin Mussche (Raymon Harke), Robert de Vries (Henry Mussche), Henrico Timmerman (Karlo Slager), Justin Schra, Maarten Bisschop, Sander Konterman, Henrico Tippe ( Christiaan Bos)