vv Staphorst VR1 steeds meer op hun gemak in de 4e klasse

7951AT
STAPHORST
tel. 0522-461961

Het is weer zaterdag en dat betekend opnieuw matchday! Vandaag spelen de dames om 12:30 uur een thuiswedstrijd tegen Vitesse’63 VR2.

De dag begon voor de verslaggever wat minder, ze was te laat bij de wedstrijd waardoor ze de 1-0 gemist heeft. Gelukkig waren er genoeg mensen op de bank die konden vertellen dat Jamilla een corner voor de goal krulde die de keepster van Vitesse'63 in eigendoel wist te werken. Staphorst stond na 11 minuten al met 1-0 voor. Een goed begin is het halve werk zeggen ze toch? Goed we gaan door, door de sterke windvlagen die over veld 5 heen vlogen kwamen niet alle ballen aan zoals Vitesse'63 dat zou willen. Wij hadden geluk want we hadden de 1e helft de wind in onze rug, stiekem stonden we dus al 1-0 voor.

Nu even over de wedstrijd, de meiden hadden dus een goeie start. Hierna volgde steeds meer kansen. Mooie combinaties en vanuit het middenveld probeerden we met steekballen onze giga snelle aanval te bereiken. Ondanks dat ze niet altijd aan kwamen bleven we het wel proberen. Wel kwamen we zo tot scoren. Na een mooie combinatie weet Tess vanuit het middenveld Els te bereiken en die schiet de 2-0 binnen. Nu moesten de meiden doorpakken van onze trainert, als ze er 2 kunnen maken kunnen ze er ook wel 4 maken. De meiden luisteren nog wel eens en een paar seconden na de 2-0 tikt Nien nonchalant met buitenkant voet de 3-0 binnen na een assist van Els. Hierna hebben de meiden nog een paar kansen gecreëerd maar deze niet benut. We gingen de kleedkamer in met een 3-0 ruststand, trainert leek tevreden.

Na een korte rust staan de meiden alweer op het veld om te beginnen aan de 2e helft, ook hier was de verslaggeefster niet optijd. Maar nog wel optijd genoeg om te zien dat Nien de 4-0 scoort nadat Lo de bal bij de tweede paal weet te krijgen. Na deze 4-0 leek het wel of de meiden een oppepper hadden gekregen, ze maakten acties zoals nooit tevoren, ze dribbelden met die bal alsof ze Messi waren. Het blijft toch mooi hè dat meidenvoetbal?

Aangezien ik niet de gehele wedstrijd heb opgelet weet ik niet zo goed wat er allemaal nog meer gebeurde. Wel weet ik dat we om 14:07 uur nog de 5-0 binnen tikte na een mooie ego actie van Nien krijgt Marit de bal voor haar voeten waarbij ze hem prachtig binnen schiet. Vrij snel daarna volgde ineens de 5-1 van Vitesse'63, de meiden wist niet dat ook Vitesse'63 er doorheen kon voetballen. Even schrikken maar we moeten door. Het 1e heren elftal speelt een thuiswedstrijd tegen Urk. Hier wou onze scheids graag kijken. Om 14:15 floot hij af, eindstand 5-1. Weer een mooie prestatie geleverd, op naar volgende week! Joejoe

Geschreven door: Marcha Hoorn