Na kruisbandblessure met een lang revalidatieproces maakt Myrthe Troost haar rentree

Noordscheschut VR1

Staphorst VR1

... (e.d.)
... (schot)
Tessa Bloemert (scrimmage)
Assist: Elsbeth Knol
Elsbeth Knol (schot)
Assist: Jamilla Kin
... (schot)

18 maart 2023 14:30

E. van den Bos

Sportpark De Meulewieke
Coevorderstraatweg 40
7914TM
NOORDSCHESCHUT
tel. 0528-342144

Het is zaterdag en dat betekend matchday! Vandaag nemen de dames het op tegen Noordscheschut VR1. De aftrap is in Noordscheschut om 14:30.

De dames beginnen zelfverzekerd aan de eerste helft, Noordscheschut voert de druk op, echte kansen zijn er in de eerste 5 minuten niet geweest, na 10 minuten kwam de eerste kans voor Staphorst, na een mooie assist van Marit op Els kan Els de bal er net niet intikken. Marit geeft een paar mooie steekballen maar deze zijn net te hard om binnen te houden voor onze voorhoede. Na een goeie voorzet van Sanne beland die met een onverwachte draai in de goal. 0-1 voor Staphorst! Met de bal aan de voet gaat Tessa naar de goal, de keeper komt uit en ze geeft hem voor aan Lisa. Vrij snel daarna valt de 1-1 na het druk zetten van Noordscheschut. De bal blijft heen er weer gaan, kansen worden bij beide partijen niet benut. Na een half uur spelen krijgt Noordscheschut de meeste kansen, deze worden opnieuw niet benut. Na een goeie bal van Ans weet Els deze er niet in te werken Staphorst krijgt meer kansen. Noordscheschut maakt de 2-1 deze is afgekeurd vanwege buitenspel. Staphorst krijgt in het laatste kwartier bijna de 2-1 om de oren, Yoni is degene die dit voorkomt door optijd in te grijpen. In de laatste 5 minuten van de 1e helft tikt Noordscheschut vanuit een corner bijna de 2-1 binnen.De laatste kans is voor Marit, vanuit een corner krijgt ze de bal voor het voeten op rand zestien, deze gaat net over. De meiden gaan de kleedkamer in met een ruststand van 1-1.

We zijn begonnen aan de 2e helft. Er is 1 wissel doorgevoerd, Nienke heeft de plek van Louise ingenomen. Na een aanval van Staphorst probeert Els het met een afstandsschot, deze wordt tegengehouden door een speelster van Noordscheschut, Tess krijgt de bal voor haar voeten en haalt hier een corner uit. Corner is genomen, deze komt uiteindelijk voor de voeten van Tess en ze schiet hem binnen 1-2! Ans geeft vervolgens een mooie steekbal op Nienke, Nienke geeft de voorzet op het hoofd van Els, Els weet hem net niet goed te raken. Vanuit een corner probeert Marit hem op de 16 te leggen, Jamilla krijgt de bal voor haar voeten en probeert vanaf 25 meter te schieten, deze bal gaat naast. Staphorst voert de druk op met succes, ze creëren meer kansen dan in de 1e helft. Na een mooie ingooi van Sanne krijgt Els de bal voor, Tess schiet de bal met veel kracht binnen 1-3. Jamilla geeft vanaf eigen helft een voorzet op Els, deze bal valt mooi achter de verdediging van Noordscheschut Els weet achter de verdediging te komen en schiet via binnenkantpaal deze in het doel 1-4! Snel daarna is Noordscheschut in de aanval en scoort de 2-4, Noordscheschut voert de druk op, ze proberen door onze linie heen te voetballen. Myrthe die na 1,5 jaar door een blessure geen minuten heeft kunnen maken komt erin voor Lisa.
PHOTO-2023-03-24-20-01-55.jpg
Noordscheschut creëert kansen, deze worden niet benut, de vrije trap van Noordscheschut op rand 16 gaat naast. Na een steekbal van Noordscheschut fluit de scheids voor en vrije trap na een ‘overtreding’ van Jamilla, deze bal wordt weggehaald door Tessa. Het spel gaat verder, na een mooie steekbal van Els schiet Ans deze bal tegen de keeper aan en haalt hier een corner uit. De corner weet Noordscheschut weg te werken, het spel blijft heen en weer gaan. Marit loopt vanaf eigen helft tot aan de 16 van Noordscheschut de voorzet kan Nienke helaas niet bereiken. Noordscheschut krijgt een corner, Els weet deze mooi weg te werken. Na een aanval vanuit achteren probeert Nienke het van een afstand, deze weet de keeper uit de hoek te tikken. Staphorst krijgt een corner in de laatste minuut van deze wedstrijd. Deze corner wordt niet benut, Noordscheschut krijgt nog 1 kans voor een aanval dmv een corner deze weet de verdediging weg te werken. De scheids fluit af, 2-4 winst!

De 3 punten gaan mee naar Staphorst!

PHOTO-2023-03-24-20-01-55-.jpg

Geschreven door: Marcha Hoorn