Ens 2 -Staphorst 7 19-09-2015

Ens 2

Mannen zaterdag, 7, 5e klasse 03

19 september 2015 14:30

Als promovendus in de 5e klasse maakt Staphorst 7 tot nu toe een uitstekende indruk.

Het is dan ook geen probleem om elke zaterdag met een voltallige selectie aan te treden.

Er zijn echter omstandigheden die je niet helemaal in de hand hebt.

Bart Kramer, onze rechtsbuiten en verslaggever, had in een vlaag van verstandsverbijstering besloten

om op een zaterdag in het huwelijksbootje te stappen met zijn geliefde Angela.

Als beroepsvrijgezel is deze verslaggever niet tegen een trouwfeestje, maar op een zaterdag!!!

Verder misten we nog drie spelers die deze heugelijke dag van a tot z mochten meemaken.

De leiders bleven achter met de brokken en gingen op koopjesjacht bij andere elftallen.

Dit resulteerde in het aantrekken van Robert, Jurrian en Bert van het 8e en Klaas (Peppe) van het 6e.

Om half drie trapten we af op een stroperig veld in Ens.

Ens had de speelstijl van Ajax overgenomen en speelde de bal achterin veelvuldig rond en stichtte daarbij

net zoveel gevaar als Albert Verlinde in een kleedkamer van een dameseltal.

Mochten er kansen voor de thuisploeg zijn dan werden die aangeboden door foutieve passes van onze kant.

Zo mocht een speler van Ens alléén op onze keeper af, maar Kees plukte de bal netjes van zijn schoen.

Wij kregen de eerste helft ook 1 goede kans om de score te openen.

Na een fijne steekbal van Robert kon Henri alléén op de keeper af, hij omspeelde die ook, maar helaas liep

er toen een speler van Ens in de weg om de bal binnen te tikken.

Met een brilstand gingen we de rust in.

In de rust ging het er net zo aan toe als bij een ander standaard elftal, theedrinken, luisteren naar goed

bedoelde aanwijzingen en tot slot een sigaret voor de notoire rokers.

De tweede helft schoten we fanatiek uit de startblokken.

Waar teams nog wel eens wat tijd nodig hebben om weer op gang te komen is daar bij de geoliede machine

die Staphorst 7 heet geen sprake van.

Robert slingerde zich twee minuten na rust langs enkele tegenstanders en speelde Ruben aan die de bal in

twee pogingen langs de keeper schoot.

Met deze voorsprong was Ens genoodzaakt om meer risico te nemen.

Grote kansen bleven echter uit en omdat ze meer ruimte weggaven kregen wij ook onze mogelijkheden.

Een goede aanval van onze kant had de 0-2 moeten opleveren maar Ruben schoot voor een open doel naast.

Naar mate de wedstrijd vorderde wisselden beide partijen er lustig op los waardoor sommige spelers korter op

de bank zaten dan hun lief was.

Ens wat nog geen doelpunt gemaakt heeft deze competitie bleef ook deze wedstrijd droog staan.

De scheidsrechter, die een goede partij floot, maakte er na iets meer dan negentig minuten een eind aan.

Ik heb het dan over de wedstrijd.

Rest mij nog de gastspelers van het 6e en het 8e te bedanken voor hun bijdrage aan deze leuke pot voetbal.

Normaliter heeft de verslaggever nog een quote in de aanbieding van één van de coaches maar beide heren

waren niet bereikbaar in de bestuurskamer van Ens gezeten op een stoel naast de koelkast.

Doelpunt: Ruben Koetsier (47e minuut)

Assist: Robert de Weerd

Opstelling: Kees, Bob, Taco, Jarno, Bert, Arjan, Robert, Klaas, Jurrian, Ruben, Henri

Wissels: Klaas (Peppe), Frank, Henk