Rouveen 6 thuis

Rouveen SC 6

Jan Compagner (vrije trap)

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse 04

9 april 2016 14:30

Roel Mussche

Op een zonovergoten 100ste dag van het jaar 2016 is het niet alleen exact 151 jaar geleden dat de Amerikaanse Burgeroorlog eindigde (wij blijven strooien met relevante feitjes) maar is het in Staphorst en wijde omstreken vooral de dag van een sportieve burenbattle tussen Staphorst 8 en Rouveen 6. Door de KNVB werd scheidsrechter R. Mussche geselecteerd om dit duel in goede banen te leiden.

Spelend in de kleuren groen wit is Rouveen onze angstgegner nummero 1, waartegen we ook dit seizoen in het najaar op de drassige gronden in Rouveen roemloos ten onder gingen. Saillant detail, de secundaire kleur groen kun je krijgen door de primaire kleuren blauw en geel te mixen. De kleur wit schijnt voor vrede te staan, maar op voorhand rekenden de spelers van Staphorst er niet op dat de spelers van Rouveen zich als makke schapen naar de slachtbank zouden laten leiden, integendeel.

Maar eenmaal aan de wedstrijd begonnen viel dat behoorlijk mee! Het duurde niet lang voordat er een bal op Gert teruggelegd werd die deze met uiterste precisie in de linkerkruising mikte: 1-0! De volgende goal liet niet heel lang op zich wachten, opnieuw was het Gert die de keeper van Rouveen wist te verschalken.
Rouveen zelf kreeg hoegenaamd geen enkele kans, de achterste linie van Staphorst stond als een huis en bezorgden keeper Coster een rustige middag. Het wachten was vooral op meer goals van de geel-blauwen, en die kwamen er dan ook. Na balverlies van Rouveen op het middenveld schakelde Staphorst snel om en snelde Robert de Weerd met de bal aan de voet de vijandelijke 16 in. Koeltjes maakte hij zijn kans af, 3-0. Niet veel later kreeg dezelfde Robert opnieuw teveel ruimte in de 16, en liet hij het net opnieuw bollen: 4-0. Dit werd ook de ruststand, al had de score nog wel hoger kunnen uitvallen. Henri raakte de paal met een schot en kopbal terwijl ook Gert oog in oog met de keeper nog een kans onbenut liet.

In de rust vonden er enkele wissels plaats, en volgde een tweede helft waarvan je vooraf al wel een beetje weet hoe die zal gaan verlopen. De wedstrijd is in principe gespeeld, Rouveen gelooft het wel en Staphorst probeert nog wel wat maar het wordt zeker geen gevecht meer op het scherpst van de snede. Staphorst krijgt nog enkele goede kansen, maar Gert en Jurrian weten hier niet maximale rendement uit te halen. Na een half uur krijgt Staphorst nog een vrije trap op de rand van de 16 en ontfermt Jan Compagner zich over de bal. Hard en laag ingeschoten a lá Roberto Carlos is het schot te machtig voor de keeper van Rouveen, zodat het nog 5-0 wordt.

Verder worden er niet veel kansen meer gecreëerd. Scheidsrechter Mussche plakt nog opvallend veel blessuretijd bij de wedstrijd aan, maar geen van de partijen komt nog tot scoren. 5-0 is dus de uitslag, waardoor Staphorst 8 eindelijk weer eens weet te winnen van Rouveen! En waardoor er weer voorzichtig een bar in de banden van de platte wagen gepompt kan worden! Nog 8 competitiewedstrijden te gaan waarvan we er 5 moeten winnen, het lijkt geen onmogelijke taak! Er zijn zelfs inmiddels oud-spelers van Staphorst 8 die overwegen hun rentree te maken..

Opstelling: Bert Coster; Henri Kuijers, Jan Compagner, Jarno Kok, Bert Mulder(Robin Bloemhof); Henri Kok(Stephan Seinen), Raymon Veldman, Jeroen Schra; Gert van Oosten(Jurrian Veldman), Robert de Weerd, Jarco Hulst(Stefan Konterman).
Goals: 1-0 en 2-0 Gert van Oosten, 3-0 en 4-0 Robert de Weerd, 5-0 Jan Compagner.

En de gehaktbal? Helaas heeft het testpanel het in de euforie van de overwinning opnieuw laten afweten. Volgende week moeten we naar Koekange waarbij we zeker de gehaktbal gaan proberen!