3e competitieronde Wolvega F2 - Staphorst F3

speler Wolvega (intikker)
Ruben Boesenkool (intikker)
speler Wolvega (schot)
speler Wolvega (vrije trap)

F-pupillen zaterdag, F3, 2e klasse 28

19 maart 2016 8:45

Vandaag ging de wekker mooi op tijd voor F3, om kwart voor acht vertrekken vanaf de voetbal. De lastige uitwedstrijd in Wolvega stond op het programma. Direct vanaf de aftrap zette Wolvega druk, maar gelukkig stond de verdediging goed en met een mooie pass naar voren wist Randell de aanvallers weg te sturen, wat resulteerde in een hoekschop. De toon was gezet het was duidelijk dat beide ploegen wilden winnen. Wolvega kwam in de 3e minuut op 1-0, ook Staphorst kreeg mogelijkheden maar benutte deze niet. Na 10 minuten kwam Wolvega op 2-0 door een ongelukkige bal aan Staphorst kant. Gelukkig wist 2 minuten later Ruben de 2-1 te maken, wat ook de ruststand was. Staphorst begon fel aan de 2e helft en was op zoek naar de gelijkmaker. Alleen wisten ze weer niet, zoals de laatste tijd vaker het geval is, de kansen die ze creëerden af te maken. Wolvega ging een stuk efficiënter met de kansen om en wisten in de 29e minuut wederom het doel te vinden door een foutje bij de uittrap van de keeper. Toen Wolvega in de 33e minuut ook nog een vrije trap wisten te benutten was de wedstrijd gespeeld. Eindstand 4-1.

Voetballend was Staphorst eigenlijk beter, maar door zelf de kansen niet te benutten en een slimmere tegenstander die foutjes direct afstraft, krijg je het deksel op de neus en dat is zuur.

De volgende wedstrijd is thuis op 2 april tegen Oldeholtpade F1