SVN '69 F1 - Staphorst F3

Rowan Slager (intikker)

F-pupillen zaterdag, F3, 2e klasse 28

16 april 2016 9:00

Vandaag moesten we uit naar Nijeveen. Thuis waren alle wedstrijden afgelast door de vele regen van de afgelopen 24 uur, maar gelukkig in Nijeveen niet. Het veld was goed bespeelbaar. Het weer viel mee, zelfs de zon kwam af en toe tevoorschijn, wel stond er een stevige wind wat tegen de wind in voetballen lastig maakte. Voordat onze keeper de handschoenen aan had en in doel stond vloot de scheidsrechter voor het begin van de wedstrijd. Na 6 minuten werd Staphorst gevaarlijk uit een corner en ging de bal uit een kluts in het doel, 0-1. Over en weer gebeurde er niet veel. Vlak voor rust wist Staphorst de score te verdubbelen 0-2.  De 2e helft was nog maar net begonnen toen een bal van Staphorst uit een mooie aanval op de paal belandde, helaas. SVN voerde de druk wat op, wat gelijk tot kansen leidde. Twee keer zag SVN een bal op de paal afketsen. Een eigen doelpunt van SVN uit een corner bracht de stand op 0-3, de wedstrijd was gespeeld. Nog 2x wist Staphorst te scoren wat de eindstand op 0-5 bracht. Netjes gedaan jongens!