SDC Putten breng Staphorst eerste nederlaag toe

Mannen zaterdag, 1, Hoofdklasse B

17 september 2016 14:30

Kloet, M.J.

Staphorst is er niet in geslaagd om de koppositie te behouden. In een aantrekkelijke wedstrijd was SDC Putten na 90 minuten te sterk. Vlak voor het verstrijken van de eerste helft kreeg Rob Mijnheer vanaf 11 meter een uitgelezen mogelijkheid zijn ploeg op voorsprong te brengen. Echter hij zag zijn inzet worden gestopt door doelman Manuel Hoogewoning. Na de hervatting maakte Rocco Keizer de winnende treffer.

Jan Vlap had geen enkele reden gezien om zijn basisformatie t.o.v. de wedstrijd tegen Excelsior’31 te wijzigen. Dit betekende dus dat Reinier Crediet en Mark Schra wederom vanaf de aftrap binnen de lijnen stonden. Hierdoor zaten Roelof de Jong en Lars Heuvelman op de bank, een luxe probleem voor de staf. Derrick Timmerman en Frank van der Burg zijn nog geblesseerd, voor de rest was de spelersgroep compleet, gretig en werd er uitgekeken naar de ontmoeting met SDC Putten.

De thuisploeg had zich helemaal aangepast aan de bezoekers en liet Staphorst het spel maken. Met name het eerste half uur was de ploeg van Jan Vlap de ploeg waarvan de meeste dreiging uitging. Toch was het Rocco Keizer die namens SDC Putten op de dwarsligger kopte. Ook Staphorst creëerde enkele kansen welke vooralsnog onbenut bleven. Vlak voor de pauze kreeg Staphorst een uitgelezen mogelijkheid om op voorsprong te komen. Uit een  corner werd de bal met het hoofd verlengd door Martijn Brakke, echter onderweg werd deze met de hand beroerd, waardoor scheidsrechter Kloet niets anders kon doen dan de bal op de  11 meter te leggen. Rob Mijnheer zag evenwel geen kans om dit buitenkansje te verzilveren. Derhalve brak de pauze aan met een brilstand.

Na de hervatting bleef de wedstrijd spannend. De thuisploeg loerde via de omschakeling naar resultaat. Staphorst zag geen kans om een bres te slaan in de goed georganiseerde stelling  die SDC Putten had opgetrokken. Een moment van niet goed opletten bracht de openingstreffer op het scorebord. De geheel vrijstaande Rocco Keizer bracht met een half mislukt schot zijn ploeg op voorsprong. Hierna ging Staphorst met man en macht op zoek naar de gelijkmaker. Vele corners, welke normaal gesproken voor veel gevaar zorgen, bleven nu zonder resultaat. Wat er ook werd ondernomen, Staphorst kreeg de bal er niet in. Na 90 minuten floot arbiter Kloet de wedstrijd tot het verleden. Door deze nederlaag is Staphorst de ongeslagen status kwijt en mag de ploeg zich gaan richten op  de kraker welke volgende week staat te wachten tegen SC Genemuiden.

Opstelling Staphorst: René Oosterhof, Rémon Kroes, Ewald Koster, Reinier Crediet ( 56. Roelof de Jong ) Mark Schra ( 85. Lars Heuvelman ) Dennis Rosink, Martin van ’t Ende, Rob Mijnheer, Martijn Brakke, Camiel Fidom, Jeroen van der Meer ( 56. Mike Reuvers )

SDC Putten – Staphorst  1 - 0  ( 0 - 0 )
Scheidsrechter:       Menno Kloet uit Spijkenisse
Toeschouwers:        750