Staphorst 3 - Flevo Boys 3

Mannen zaterdag, 3, 1e klasse B

18 februari 2017 14:30

Koeling, J.

Na de zeperd van vorige week kregen we vandaag in de vorm van een thuiswedstrijd tegen Flevo Boys een kans om het geschonden blazoen weer op te poetsen. Na een week met wisselvallig weer, konden we vandaag onder een fijn voorjaarszonnetje onze kunsten vertonen op het hoofdveld. De voorwaarden waren geschapen voor een heerlijk potje voetbal onder de leiding van dr heer Koeling, welbekend in de regio. Van meet af aan lieten we zien het anders aan te willen pakken dan 7 dagen geleden in Harlingen. Er zat meer energie in en meer een gedachte achter de uitvoering van het spel. We beloonden onszelf al heel snel met 2 goede kansen, die we dan wel weer vergaten te benutten. Effectiviteit en Staphorst 3 is lang niet altijd een sluitende combinatie. Zo kon het dan ook gebeuren dat de aloude voetbalwet weer van kracht was en we dankzij een fraaie treffer op een 0-1 achterstand kwamen. Het spelbeeld veranderde echter niet. We bleven de bovenliggende partij qua overwicht, al bleef het oppassen voor de handige en soepele combinaties waarmee de Boys er af en toe uitkwamen. Een kansen kregen we gewoon weer, maar het afronden bleek in de eerste helft te moeilijk. Het was dan ook niet echt een kans te noemen, waardoor we de stand weer gelijk trokken, maar een afgeslagen bal die prima tegen de touwen werd geschoten door Tim. D’r op en d’r over was het te hanteren motto. Dat motto werd ook zeker gehanteerd, maar de uitwerking was ietwat averechts. Nog voor rust kwamen we door een knap afstandschot en een lullig kopballetje na een glijpartij van onze keeper op een 1-3 achterstand. Het had allemaal nog erger kunnen zijn, wanneer de scheidsrechter Ente naar de kleedkamer had gestuurd voor het neerhalen van een doorgebroken tegenstander. Overigens werd vlak daarvoor de bal veroverd middels een overtreding, maar dat terzijde. In de rust werd er ingegrepen door coach Tossie, die inmiddels z'n vizier ook weer op scherp had. Menno eruit, Bas erin. Al snel na rust maakten we via Erwin de aansluitingstreffer en kon de jacht worden ingezet op de volgende goal. We bleven de bovenliggende partij, wat zich uitdrukte in een aantal prima kansen. Het begint eentonig te worden, maar benutten lukte weer niet. En evenals de voorgaande keren, lukte het Flevo Boys wel, ditmaal na een vlotte aanval. Het leek een lesje in effectiviteit te gaan worden. Een kwartier voor tijd kantelde de wedstrijd in een tijdsbestek van 7 minuten echter volledig. Kleine Bloemert liet zien dat ‘ie toch begreep dat de bal tùssen de palen moest. Met een drietal fraaie treffers, waaronder een omhaal. Zo stonden we, weliswaar terecht, onverwacht op een voorsprong na een sensatiestuk in de tweede helft. Na die glaszuivere hattrick, hielp hattrick-Henri nog een één op één met de keeper als vanouds om zeep en raakte hij met een listig kopballetje via z'n achterhoofd de paal. Het bleef echter onbestraft en zodat we eindelijk onze eerste driepunter na de winterstop bij konden schrijven. Wel weer vier goals tegen, dat wel..