Staphorst 8 wint dorpsderby van Rouveen 5!

Rouveen SC 5

Assist: Karlo Slager
Sander Konterman (intikker)

Mannen, 8, Groep 2 57

27 augustus 2016 14:30

Carl Mussche

De eerste wedstrijd in de historie van Staphorst 8 in de huidige formatie is afgesloten met een overwinning in de beker tegen aartsrivaal Rouveen.

De wedstrijd kende een vlammend begin van Staphorst zijde. Al na een kwartier tijd stond Staphorst met 2-0 voor. Het eerste doelpunt van dit seizoen kwam op naam van Robert de Vries die op aangeven Karlo Slager de bal binnen knikte. Vijf minuten later was het weer de trefzekere spits die de bal keurig naast de keeper in het doel plaatste. Gezien de enorme hitte laste scheidsrechter Karl Mussche na 20 minuten spelen een drinkpauze in. Na de drinkpauze was Staphorst het even helemaal kwijt en ontbrak de nodige concentratie. Nog voor rust werd de 2-0 achterstand ongedaan gemaakt door Rouveen, wat resulteerde in een 2-2 ruststand. Vlak voor rust was er nog sprake van grote verwarring, veroorzaakt door een vermeend doelpunt van Rouveen. De bal zou volgens Rouveen spelers zeker een halve meter over de doellijn zijn geweest, maar de scheidsrechter wilde niets weten van een doelpunt. De Staphorst spelers waren het, ondanks dat eigenlijk iedereen wel zag dat de bal over de doellijn was geweest, volledig eens met deze beslissing van de scheidsrechter.

In het tweede bedrijf oogde Staphorst een stuk frisser dan de collega’s uit Rouveen. Al vroeg in de tweede helft kon Sander Konterman op aangeven van Henry Mussche de 3-2 binnentikken. Ondanks hevige protesten van Rouveen zijde voor buitenspel werd dit doelpunt terecht goedgekeurd door de dienstdoende scheidsrechter. Even later was het opnieuw Sander Konterman die nu op aangeven van Christiaan Bos de 4-2 binnen knalde. In de 75e minuut besliste Christiaan Bos de wedstrijd definitief door op aangeven van Sander Konterman de bal op fantastische wijze in de winkelhaak te knallen. Rouveen kwam hierna nog enkele keren dicht bij een doelpunt, maar dit werd weerhouden door goede reddingen van keeper Ruben Hoeve en het aluminium.

Na het verlies kon de aanvoerder van Rouveen niets anders dan de traditie voortzetten en de selectie van Staphorst 8 te trakteren op een welverdiend biertje, waarvoor dank.

De volgende wedstrijd staat aanstaande zaterdag gepland, waarbij de selectie van Staphorst 8 om 16:25 in Meppel mag aantreden tegen Alcides 1. De winnaar van deze wedstrijd gaat door naar de volgende ronde van de beker, grote belangen dus voor de mannen van Staphorst 8!

Opstelling Staphorst 8: Ruben Hoeve, William Konterman (Rutger Koers), Rick Mulder (Peter Hoeve), Wolter Klomp, Erwin Mussche, Henry Mussche (Carlos Dunnink), Laurens Konterman, Maarten Bisschop, Karlo Slager, Christiaan Bos, Robert de Vries (Sander Konterman).

VV Staphorst 8 - SC Rouveen 5    5-2 (2-2)
Scheidsrechter:       Karl Mussche
Kaarten:                  Geen
Scoreverloop:          6’ Robert de Vries (1-0)