HZVV winnaar Oosterveens Olie Toernooi

HZVV 1

Frank Strijker
Joost de Weerd (scrimmage)
Dilan van Bree

6 augustus 2016 14:00

Rene Wijma

Staphorst is laatste geworden op het eigen Oosterveens Olie Toernooi, dat werd gewonnen door HZVV.

Op de slotdag wist de toernooiwinnaar met 2 – 5 van Staphorst te winnen.
De andere wedstrijd tussen MSC Meppel en Achilles 1894 eindigde in 3 – 4 zege voor de ploeg uit Assen.
Ondanks de laatste plaats is het toernooi wederom een succes geworden.
En dat is mede een verdienste van al de sponsoren en hoofdsponsor Oosterveens Olie.
De dank gaat dan ook uit naar alle sponsoren en alle vrijwilligers die hun beste beentje hebben voorgezet om het geheel te doen slagen!

door Johan Post

Terwijl het vlaggenschip in de strijd om de Supercup moest strijden tegen Excelsior Maassluis, moest Staphorst in de slotwedstrijd van het Oosterveens Olie Toenooi, met de tweede garnituur een positief resultaat zien te behalen tegen HZVV.
Natuurlijk was de ploeg uit Hoogeveen vooraf de grote favoriet, maar om je vooraf al neer te leggen bij een nederlaag, tja dat was natuurlijk ondenkbaar.
Met goede bedoelingen begon Staphorst aan de klus.
Er waren meteen al twee kansen voor HZVV. Beiden werden niet benut.
Tot aan de tiende minuut hield de ploeg van trainer Menno Hulleman stand.
Toen was het Frank Strijker die voor de eerste keer van zich liet horen.
Doelman Rutger Mulder zag er niet goed uit bij deze treffer.
Drie minuten later was het Joost de Weerd die beide ploegen weer naast elkaar bracht.
Staphorst putte moed uit deze gelijkmaker en zocht daar waar mogelijk brutaal de aanval.
Peter Schra kwam een teenlengte tekort om de thuisploeg op voorsprong te zetten.
In deze fase was HZVV de ploeg met het meeste balbezit, vooralsnog hield Staphorst knap stand.
Na 23 minuten was het opnieuw Frank Strijker die van zich liet horen door de tweede goal aan te tekenen.
Zes minuten later kreeg keeper Rutger Mulder een afstandschot niet goed onder controle.
De sluitpost liet de bal los, Frank Strijker zei dank je wel en joeg de bal hard en hoog in het dak van het doel.
Nauwelijks enkele minuten later werd de wedstrijd via een prachtig schot van afstand beslist.
Vlak voor de pauze leek Staphorst dichterbij te komen.
Een mooie steekpass van Sander Nooi werd meegenomen door de frank en vrij staande Joost de Weerd.
Vrij voor de HZVV – doelman faalde de aanvaller.
Met een 1 – 4 tussenstand werd de kleedkamer opgezocht.

Trainer Menno Hulleman wisselde in de rust Maurice Huls en Tim Dunnink.
Hun vervangers waren respectievelijk Martijn Witte en Alwin Dunnink.
Met twee verse krachten zou Staphorst proberen om weer meer in de wedstrijd te komen.
HZVV kwam goed de kleedkamer uit. In de 47 e minuut was het wederom Frank Strijker die het net vond.
Inmiddels was dit al de vierde treffer van de centrumspits van HZVV.
De bezoekers haalden de voet van het gaspedaal en lieten Staphorst iets meer aan het voetballen komen.
Dit resulteerde in de 59 e minuut in de 2 – 5 van Rurik Wind.
Enkele kansen van de thuisploeg bleven onbenut, waardoor de stand ongewijzigd bleef.
Joost de Weerd was na een prima individuele actie dicht bij de 3 – 5, echter op het beslissende moment liep het op niets uit.
Bij de meeste spelers was het beste eraf, waardoor het vervolg van de wedstrijd een stuk minder aantrekkelijk was dan voor de pauze.
Beide teams waren van goede wil, gescoord werd er niet meer.

Opstelling Staphorst; Rutger Mulder, Roel Crediet (65. Hendri Crediet ) Maurice Huls (46. Martijn Witte ), Kasper de Weerd (65. Gerjan Dunnink ), Sander Nooi, Tim Dunnink (46. Alwin Dunnink ), Joost de Weerd, Maurice Witte, Peter Schra, Bas de Vries, Rurik Wind