Staphorst 8 strijdend ten onder tegen Alcides 1!

Alcides 1

Speler Alcides 1 (e.d.)
Robert de Vries (afstandschot)

Mannen, 8, Groep 2 57

3 september 2016 16:25

Afgelopen zaterdag stond de tweede en laatste wedstrijd in de groepsfase van de beker op het programma voor Staphorst 8. Op Sportpark Ezinge in Meppel was het om 16:25 tijd om de kicksen aan te trekken. Op voorhand was dit al een kraker van een wedstrijd, aangezien zowel Staphorst en Alcides op 3 punten stonden in de poulefase.

Staphorst kende een zwak eerste halfuur. Na een halfuur spelen keek Staphorst al tegen een 2-0 achterstand aan. Een kwartier voor rust werd Staphorst in het zadel geholpen door een verdediger van Alcides, die de bal op knullige wijze in eigen doel werkte. Kort hierna kwam Staphorst helemaal terug in de wedstrijd door een doelpunt van Maarten Bisschop, die de 2-2 op het bord kopte. Na een voorzet van Laurens Konterman kwam de bal via een verdediger van Alcides voor het doel, waarbij Maarten Bisschop zeer attent binnenkopte. Helaas konden de blauw-gelen niet lang genieten van de voorsprong; nog voor rust kwam Alcides langszij. In een lastige wedstrijd voor de scheidsrechter werden de aanvoerders van beide teams voor rust nog een keer gewezen op een positieve benadering van het spel, wat soms ontbrak door twee ploegen die fanatiek streden voor de overwinning.

Net als vorige week tegen Rouveen kwam Staphorst sterk uit de kleedkamer. Na enkele doelpogingen van Staphorst kwam het in de 67e minuut wederom op gelijke hoogte door een goal van Christiaan Bos die, op aangeven van de sterk spelende Erwin Mussche, op randje zestien de bal naast de keeper van Alcides schoof. Iedereen met een Staphorst hart hoopte dat Staphorst nu wel het gelijke spel kon omzetten in een voorsprong. Helaas kon Staphorst weer niet lang genieten van de gelijke stand, want Alcides maakte al snel de 4-3. Het werd nog erger nadat Carlos Dunnink, voor het maken van een nuttige overtreding, een gele kaart kreeg en dus 10 minuten op de bank moest toekijken. 3 minuten later kon Staphorst de winst helemaal vergeten, nadat Rick Mulder een oliedomme en volkomen onnodige overtreding maakte, door een aanvaller van Alcides opzichtig in het strafschopgebied tegen de grond te werken. Alcides maakte dankbaar gebruik van deze penalty en Staphorst moest verder met negen man. Ook Alcides moest even later met een man minder spelen, nadat een speler van Alcides een schandalige overtreding maakte op Erwin Mussche. Hij kreeg hiervoor geel, waar rood ook op z’n plaats zou zijn geweest.
Nadat Staphorst weer met elf man op het veld stond, kwam het slotakkoord op naam van Robert de Vries die met een mooi afstandsschot de zwak spelende keeper van Alcides verschalkte en hierdoor de nederlaag nog wat dragelijker maakte.

Ondanks een harde en soms wat onsportieve wedstrijd was de selectie van Alcides niet te beroerd om de selectie van Staphorst 8 na afloop op een kratje bier te trakteren. Hierdoor kon de Staphorst selectie, duidelijk onder de indruk zijnde van het voorbijlopende dameselftal van SC Heerenveen, de wedstrijd rustig nabeschouwen.

De volgende wedstrijd staat aanstaande zaterdag gepland, waarbij de selectie van Staphorst 8 om 14:45 in Koekange mag aantreden tegen de 3e selectie van Vitesse’63.

Staphorst zal er alles aan gaan doen om van de eerste competitiewedstrijd in de historie van dit team, een gedenkwaardige wedstrijd te maken.

Opstelling Staphorst 8: Ruben Hoeve, Alwin Kuiper, Wolter Klomp, Erwin Mussche, Rick Mulder (William Konterman), Karlo Slager, Peter Hoeve (Maarten Bisschop), Henry Mussche (Carlos Dunnink), Laurens Konterman, Robert de Vries (Christiaan Bos), Rutger Koers (Sander Konterman).

Alcides 1 – VV Staphorst 8    5 - 4 (3 - 2)
Scheidsrechter:       n.b.
Kaarten:                 70’ Carlos Dunnink (geel), 73’ Rick Mulder (geel)
Scoreverloop:         32’ e.d. speler Alcides (2-1)