VROUWEN 1 HOUDT DOEL SCHOON TEGEN DE KOPLOPER. - DE VIS IS GEVANGEN IK HERHAAL DE VIS IS GEVANGEN.

Staphorst VR1

Urk VR1

Vrouwen zaterdag, VR1, 4e klasse B

8 oktober 2016 12:30

Klaas Koobs

STAPHORST-8 OKTOBER

Slapeloze nachten hadden de dames en technische staf van Staphorst omdat de wedstrijd tegen Urk op het programma stond deze zaterdag. Urk was (met de nadruk op was) nog ongeslagen en de dames van Staphorst wilden daar even een stokje voor steken. De doelstelling van de dames wordt nog niet hardop uitgesproken maar een ieder die ons volgt heeft enig idee...

Basisopstelling:
Linda
Wendy Aranka Iris Eslie
Chantal Judith Danique
Klaasje Elsbeth Evelien
Op de bank begonnen Sandra, Tamar en Danielle. Carmen kwam de tweede helft ons versterken.

Voor de classy-5-minutes-too-laters onder ons hebben de spectaculaire Evert weer gemist. Al na een paar minuten kreeg ze namelijk een perfecte kans om haar skills te showen en dit deed ze dan ook koelbloedig.

Staphorst begon niet al te scherp aan de wedstrijd en dit kon stukken beter. Op het kleine veld 5 werd het middenveld te veel overgeslagen, maar tegen deze tegenstander werkte dit in ons voordeel. Ten eerste omdat onze snelle buitenspelers zo meer steekpassen kregen en de verdediging van Urk er totaal uitliep en ten tweede omdat deze ploeg niet meer de lange bal kon spelen, iets waar Urk bekend om staat.
We hoorden dan ook regelmatig *urk accent on* "dit is toch oek gien veld" *urk accent off*.

Danielle kwam in het veld voor Klaasje en bezette de spitspositie. Deze balvaste dame legde netjes af op Elsbeth die zo de 2-0 kon maken.

Inmiddels raakte Urk gefrustreerd want deze ploeg was dit duidelijk niet gewend. Ook was het voor ons niet helemaal duidelijk of Urk wel meeging met de nieuwe regels. Zelf waren ze er van overtuigd dat je met de aftrap meteen een solo mocht maken richting het doel en de grensrechter, die tevens de trainer/coach was verweet de scheidsrechter en Staphorst dat wij ons beter moesten oriënteren op de nieuwe spelregels. Bij deze dus de oproep of iemand dit ons even uit wil leggen.
Na deze discussie was het al duidelijk waar deze wedstrijd op uit liep.

Na veel duw- en trekwerk waarbij ook meer enkeltjes werden geraakt dan ballen, vielen de dames met bosjes neer. Hier werd dan ook het een en ander gezegd tegen elkaar, maar sinds de telefoon verplicht in het kluisje moet, hadden wij google translate dus niet zo snel bij de hand.. en aan dat Urks valt geen visnet aan vast te knopen.

Danielle maakte dat Staphorst iets geruster aan de thee kon en maakte de 1 op 1 actie keurig af. 3-0 ruststand.

Wat er gezegd is in de rust, is onbekend maar Urk was met alles bezig behalve de bal. Het was een wedstrijdje "wie trapt de meeste enkels naar de ****". Na een corner van Urk verdedigde Aranka de bal uit. Echter stond daar de laatste man van Urk een beetje in de weg wat een slowmotion showduik tot gevolg had. Deze laatste man was samen met de rechtsbuiten nog in de race voor de lumberjill of the match en zij was dus ook duidelijk zichtbaar gelukkig dat zij iemand onderuit geschoffeld had. Wij denken dat zij deze prijs op haar naam heeft gekregen, gezien haar blijdschap (HOPPATEEEEEEEEE).

Ook Carmen had een lekkere invalbeurt. Haar werd namelijk na 5 minuten al duidelijk verteld dat haar tegenstander "vuuuuul sneller was dan heur". Want Carmen stond constant "ien de rogge" van heur medespielster.

De spitsen van Urk hadden deze wedstrijd niets te vertellen. Linda heeft het ook niet erg druk gehad en hield zich vooral bezig met leedvermaak. Hoorde je wat gegiechel in het veld, dan was het Linda die de wedstrijd van haar leven had.
Via Wendy kwam er een lange bal op Elsbeth die de keepster even het hoek van het doel liet zien. Ach ja.. Vissen is vissen.. of het nou om zalm gaat of om een bal.

Dat Urk dan maar liefst 5 keer mocht vissen was iets dat ons niet in dank werd afgenomen. Via een ingooi van Elsbeth kon Judith zo doorlopen naar het doel en schoot het slotdoelpunt binnen. 5-0; de drie punten zijn van ons.

Hierna kreeg Staphorst nog een paar kleine kansjes. Zo kwam een vrije bal op een gunstig plekje. Nou geloof mij: je lacht je dood. Als aanvallers zijnde probeer je de verdedigende linie zo ver mogelijk dat doel in te krijgen. Helaas had de laatste man van Urk dit door en stuurde haar medespeelsters "EN VUURN EN VUURN EN VUURN EN VUURN". Nou waar het vuur precies was, is tot op heden onduidelijk.

En zo hebben wij even laten weten dat Staphorst weet wat ze wil. En die biertjes: die smaken weer prima.