Staphorst 8 pakt drie punten thuis tegen S.V. Ens!

Ens 3

... (schot)
Robert de Vries (penalty)
... (intikker)
... (schot)
Assist: Karlo Slager
Karlo Slager (schot)

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse E

17 september 2016 14:30

Joost de Weerd

Afgelopen zaterdag stond de tweede competitiewedstrijd van Staphorst 8 op het programma. Op het eigen Sportpark Noorderslag mocht er onder leiding van debuterende scheidsrechter Joost de Weerd om 14:30 afgetrapt worden. Bij Staphorst vielen William Konterman en Carlos Dunnink buiten de selectie vanwege blessures, verder was de selectie compleet om dit varkentje te wassen.

Al vroeg in de wedstrijd keek Staphorst tegen een achterstand aan. Gelukkig kreeg Staphorst kort hierna de kans om de stand weer gelijk te trekken. In de 13e minuut kreeg Staphorst een discutabele penalty, met veel protest van de tegenstander. De scheidsrechter liet zich niet van de wijs brengen en legde de bal op de stip. Strafschopnemer Robert de Vries maakte hier dankbaar gebruik van en schoot de bal links van de keeper: 1-1. Kort hierna keek het alweer tegen een achterstand aan, nadat een aanvaller van Ens de bal fraai naast de keeper tikte. Ook hierna duurde het niet lang voor het weer gelijk stond. Ditmaal was het Sander Konterman die op aangeven van Christiaan Bos kon binnenkoppen. Staphorst kreeg nog grote kansen via Maarten Bisschop en Peter Hoeve, maar zij wisten het net niet te vinden. Staphorst ging met een achterstand de kleedkamer in, omdat Ens vijf minuten voor rust weer op voorsprong kwam.

Eenmaal in de kleedkamer aangekomen kwam Spits Robert de Vries tot de ontdekking dat hij de 1e helft zonder scheenbeschermers had gespeeld. Gelukkig voor hem was het een sportieve wedstrijd en heeft hij weinig schoppen hoeven incasseren. Misschien kan Robert op de training nog wat oefenen op het aantrekken van scheenbeschermers, want de 2e helft was maar één been beschermt, omdat hij door tijdnood niet toekwam aan het aantrekken van zijn tweede scheenbeschermer.

In de tweede helft nam de spits van S.V. Ens plaats in het doel, omdat de keeper familieverplichtingen had. Hoewel Staphorst hoopte dat de tegenstander hier zwakker op zou worden, bezat deze speler de nodige keeperskwaliteiten.

Al vroeg in de 2e helft was de stand weer gelijk na een mooie combinatie door het midden tussen Karlo Slager en Robert de Vries, waarbij Robert de Vries wederom het net wist te vinden. Na een lange periode met kansen voor beide partijen wist Laurens Konterman in de 80e minuut op aangeven van Sander Konterman op mooie wijze zijn eerste goal van het seizoen te maken.
Hierna was het billenknijpen voor Staphorst dat S.V. Ens nog twee uitgelezen mogelijkheden gaf om gelijk te komen. Eerst was het Rick Mulder die een penalty veroorzaakte. Tot grote opluchting werd deze penalty huizenhoog overgeschoten. Hierna was het Henry Mussche die met een mispeer de tegenstander vrij voor het doel zette, maar ook dit cadeautje werd niet uitgepakt door de tegenstander. Het slotakkoord kwam op naam van Karlo Slager, die gebruik maakte van de ruimte die er in de verdediging van S.V. Ens ontstond en de bal één op één met de keeper knap binnenschoot: 5-3.

Dat de tegenstander moeite had met het uitpakken van cadeautjes bleek later ook in de kantine, waar een meter bier voor de tegenstander klaar stond, maar waar, op vier spelers na, de selectie van S.V. Ens al huiswaarts was gekeerd.

Onze dank gaat uit naar de supporters die weer in groten getale aanwezig waren, zonder jullie support was deze wedstrijd misschien heel anders geëindigd.

Zaterdag 24 september staat er een zware wedstrijd op het programma voor Staphorst 8, dat om 14:30 in en tegen Creil mag aftrappen tegen de titelfavoriet. Ook bij deze wedstrijd zal Staphorst 8 weer uit moeten gaan van eigen kracht en wie weet kan het de koppositie overnemen van Creil 3!

Opstelling Staphorst 8: Ruben Hoeve, Alwin Kuiper, Wolter Klomp (Rick Mulder), Erwin Mussche, Henry Mussche, Karlo Slager (Maarten Bisschop), Peter Hoeve, Rutger Koers, Christiaan Bos, Laurens Konterman (Sander Konterman), Robert de Vries.

VV Staphorst 8 – S.V. Ens 3   5 – 3 (2 - 3)
Scheidsrechter:      Joost de Weerd
Kaarten:                 Geen
Scoreverloop:        13’ Robert de Vries (1-1)