Creil maatje te groot voor Staphorst 8!

Creil 3

... (afstandschot)
Christiaan Bos (intikker)

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse E

24 september 2016 14:30

Zaterdag 24 september stond in het teken van een op voorhand zware wedstrijd voor Staphorst 8. In en tegen Creil, één van de tien groendorpen uit de Noordoostpolder, mocht het aantreden tegen Creil 3, een selectie met veel ervaring en bestaande uit veel oud 1e selectiespelers. De selectie van Staphorst was, op motormuis Karlo Slager na, compleet westwaarts gereisd en mocht om 14:30 aftrappen in haar nieuwe wedstrijdtenues op het kunstgrasveld van Creil.

De eerste helft was een helft waarin Staphorst weinig te vertellen had. De eerste twintig minuten was redelijk gelijkopgaand waarin Creil enkele kansen had en Staphorst ook nog een uitgelezen mogelijkheid kreeg om op voorsprong te komen, maar deze niet benutte. Vlak voor de drinkpauze was het de nummer 3 van Creil die met een afstandsschot van grote schoonheid Creil op 1-0 zette. Na de drinkpauze werd Creil sterker en sterker en had Staphorst in het restant van de eerste helft niets meer in te brengen. In de 30e minuut zette een aanvaller van Creil de 2-0 op het scorebord. Vijf minuten voor het rustsignaal werd keeper Ruben Hoeve verrast, met laten we zeggen niet zijn handigste actie van de wedstrijd.

Met een 3-0 achterstand konden de zichtbaar teleurgestelde spelers van Staphorst aan de thee om een nieuw tactisch plan uit te zetten.

In de tweede helft kwam er een sterker spelend Staphorst uit de kleedkamer. Wellicht kwam dit door de tactische aanpassingen in het spel. Staphorst kreeg in de tweede helft goede kansen om de stand te verzachten via Christaan Bos, maar deze wist de kansen niet af te ronden tot de 78e minuut, waarbij de keeper gezien was en Christiaan de bal in het doel kon tikken. Staphorst kwam hierna nog één keer dicht bij een doelpunt na een goed genomen vrije trap randje zestien van Robert de Vries. De keeper van Creil had hierbij helaas een goede redding in huis. Waarbij iedereen in de laatste minuten dacht dat deze wedstrijd in 3-1 zou eindigen, kreeg Staphorst in de 90e minuut nog een goal tegen en hiermee was deze wedstrijd tot een teleurstellend einde gekomen: 4-1.

Ondanks dat Rick Mulder deze wedstrijd zowaar geen penalty’s veroorzaakte en Robert de Vries met scheenbeschermers speelde wist Staphorst niet te winnen. Wellicht kwam dit door het feit dat Staphorst voor het eerst op kunstgras speelde en het wat aanpassingsproblemen had op het met rubber bezaaide veld.

Komende week zal de Staphorster selectie deze nederlaag moeten verwerken om zich op te maken voor opnieuw een kraker in de competitie. Zaterdag 1 oktober mag Staphorst 8 het thuis opnemen tegen Alcides Zaterdag 1 uit Meppel. Staphorst zal tot op het bot gemotiveerd zijn om deze wedstrijd te winnen en revanche willen nemen op de verloren bekerwedstrijd tegen Alcides eerder dit seizoen. Het feit dat Staphorst thuis nog ongeslagen is zal veel zelfvertrouwen moeten geven.

Opstelling Staphorst 8: Ruben Hoeve, Alwin Kuiper, Wolter Klomp, Erwin Mussche, Rick Mulder (Henry Mussche), Maarten Bisschop (Peter Hoeve), William Konterman (Carlos Dunnink), Laurens Konterman, Christiaan Bos (Rutger Koers), Sander Konterman, Robert de Vries.

SC Creil 3 – VV Staphorst 8 4 – 1 (3 - 0)
Scheidsrechter:
n.b.