Staphorst 8 onmachtig tegen FDS 2!

FDS 2

Assist: Peter Hoeve
Assist: Wolter Klomp
... (penalty)

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse E

8 oktober 2016 14:30

Afgelopen zaterdag stond FDS 2 uit Havelterberg op het programma voor Staphorst 8. Aangekomen in het gehucht, waar volgens historici al sinds de steentijd wordt gevoetbald, bleek al wel dat de accommodatie door de jaren heen niet veel aandacht had gehad. Een zandweg als parkeerplaats, een veld dat niet met een timmermansoog is gelegd en knusse douches maakten dit tot een ware voetbalmiddag in de kelderklasse.
Drie spelers van Staphorst 8 hadden deze middag andere verplichtingen, waardoor Staphorst het deze middag moest doen met twee wissels.

Om 14:30 werd het startsignaal gegeven voor de wedstrijd. Waar Staphorst deze wedstrijd met veel vertrouwen inging, kreeg het al vroeg in de wedstrijd de eerste goal tegen, nadat een speler van FDS vrijgelaten werd in het strafschopgebied. Zoals al vaker dit seizoen kon Staphorst weer terugkomen in de wedstrijd na een kopbal van Robert de Vries op aangeven van Peter Hoeve. Halverwege de eerste helft was het wederom een speler van FDS die in het strafschopgebied binnen kon schieten: 2-1. Ook dit keer kon Staphorst weer terugkomen in de wedstrijd na een goal van Robert de Vries, die ditmaal op aangeven van verdediger Wolter Klomp de bal naast de keeper kon schuiven. Verdediger Rick Mulder doet dit seizoen een gooi naar de penaltybokaal, want deze wedstrijd wist hij al de derde penalty van het seizoen te veroorzaken. Na hands te hebben gemaakt, wees de scheidsrechter naar de stip. De penaltynemer van FDS maakte de strafschop koeltjes af, waarbij de ruststand werd bepaald: 3-2.
In de eerste helft zag het er even naar uit dat het weer een soortgelijke wedstrijd zou worden als tegen Alcides: een harde. Na enkele harde overtredingen en natrappen op Laurens Konterman ontstond er een opstootje, waarbij de emoties hoog opliepen. Gelukkig zou de tweede helft een stuk sportiever verlopen.

De tweede helft was een helft met twee onmachtige partijen, en was dan ook vrij saai. Staphorst gaf defensief weinig weg, maar was in aanvallend opzicht onmachtig. Wellicht dat dit kwam doordat Staphorst in de tweede helft bergopwaarts moest spelen.  Het meest opvallendste moment was misschien wel het jodelen van Carlos Dunnink, die bij een aanvallende actie de bal vol in het klokkenspel geschoten kreeg. Gelukkig kon hij de wedstrijd na even bijkomen hervatten. In het slot van de wedstrijd kreeg Laurens Konterman nog een goede kans, maar hierbij wist de FDS-keeper goed redding te brengen. Helaas moest Staphorst in de slotfase toch nog een goal incasseren, nadat een aanvaller van FDS vanaf de zijkant de bal keurig in de hoek wist te schieten.

Na afloop waren er verschillende mogelijke oorzaken te benoemen voor dit verlies: wellichte lag het aan de wel erg lichte ballen, het missen van enkele belangrijke spelers of gebrek aan fysieke sterkte (FDS was op elke positie vrijwel een kop groter). Waar het in ieder geval niet aan lag waren de meegereisde supporters, bedankt voor de support!

Komende zaterdag om 14:30 staat er weer een thuiswedstrijd op het programma, ditmaal tegen SV Blokzijl 2. Winnen op het eigen Sportpark Noorderslag zal het zelfvertrouwen van deze ploeg goed doen. Laten we hopen op een wedstrijd waarbij Staphorst de drie verloren wedstrijden op rij kan wegspoelen.

Helaas moest onze persfotograaf deze wedstrijd verstek laten gaan, vandaar dat er deze week geen actiebeelden zijn van de wedstrijd.

Opstelling Staphorst 8: Ruben Hoeve, Alwin Kuiper, Wolter Klomp, Rick Mulder, (William Konterman), Henry Mussche, Maarten Bisschop, Peter Hoeve (Carlos Dunnink), Rutger Koers, Karlo Slager, Robert de Vries, Laurens Konterman