STAPHORST VROUWEN 1 IS BEGONNEN MET KLIMMEN

Vrouwen zaterdag, VR1, 4e klasse B

12 november 2016 14:30

ENS - 12 NOVEMBER 2016

Deze 2e zaterdag van november mochten de dames van Staphorst het opnemen tegen de dames van SV Ens. Beide ploegen stonden qua punten gelijk en voor Staphorst was het belangrijk om weer de aansluiting te vinden met de ploegen boven haar.

Met 14 dames gingen we die kant op. Marcha kwam weer mee vanuit de MB1 en Brenda kwam terug na afwezigheid wegens haar run in New York.

De basisopstelling:
Linda
Wendy Aranka Iris Eslie
Chantal Judith Marcha
Brenda Elsbeth Melissa
Wissels: Lisa Naomi Tamar

Het tempo van de wedstrijd was van meet af aan vrij hoog. Dit kwam mede door het kunstgrasveld. De smoesjes van: "sorry een polletje" of "die bal stuitert raar" gingen deze middag dan ook niet echt op.
Staphorst kon door de ver inzakkende spits van Ens goed gebruik maken van een doorschuivende Iris of Aranka en het middenveld werd goed gebruikt. De zogenaamde driehoekjes kwamen eindelijk tot uiting.
Toch zag de spits van Ens door slordig balverlies van Staphorst haar solo actie resulteren in een doelpunt en zo stonden we al na een paar speelminuten tegen een 1-0 achterstand aan te kijken.

Staphorst wilde deze wedstrijd niet verliezen en er werden goede steekpassen gegeven aan onze buitenspelers. Kansen werden zeker wel gecreëerd maar de keepster van Ens had het toch nog niet erg moeilijk gehad.
Totdat de bal 10 minuten na het tegendoelpunt voor Els haar linkerbeentje terechtkwam. Haar schot belandde in de rechterkruising en de stand werd weer gelijk.

Daarna was het lang wachten tot een doelpunt. Dat wilde niet zeggen dat het niet spannend was, want de verdediging van Staphorst moest wel een paar keer ingrijpen en Linda had een paar mooie reddingen waardoor zij voorkwam dat de Groene brigade van Ens weer op voorsprong kwam.

Vlak voor rust kreeg Staphorst een corner, die werd genomen door Els. En eindelijk was daar het perfecte scenario waar we elke week op zitten te wachten; de spits van Ens was er niet op voorbereid dat Aranka en Iris meer naar voren zouden gaan en dus hadden zij alle ruimte. Aranka wist de bal in het doel te koppen en zo gingen we met 1-2 de rust in.

De tweede helft was niet veel anders. Staphorst moest wel iets verder terugzakken en de druk ging er een beetje af.
De scheidsrechter maakte het de fysieke blauwgelen ook nog wat moeilijker door voor elk duwtje het spel stil te leggen
Brenda wilde haar rentree verzegelen met een doelpunt na goed tikwerk vanaf het middenveld maar de grensrechter zag hier buitenspel in.
Na wat protest nam Ens een vrije trap maar deze werd slecht genomen en kwam voor Elsbeth terecht die het meteen afstrafte door de 1-3 te maken.

Toen we weer aanstalten maakten om naar huis te gaan werd het al schemerig buiten. Het jaarlijkse bierfest stond weer op het programma en het was nog lang gezellig in de kantine. Met het idee dat het al 12 uur was stapte iedereen om 9 uur uit de kantine om de avond elders te vervolgen. De foto's spreken voor zich.