STAPHORST VROUWEN 1 WEET DE PUNTEN THUIS TE HOUDEN

26 november 2016 12:30

Bert Mulder

STAPHORST - 26 NOVEMBER 2016

26 november 2016 stond in het teken van een koude voetbaldag. 's Ochtends gaf de thermometer nog -2 graden aan en om 12:30 leek de gevoelstemperatuur niet echt veel hoger. Dit in combinatie met een lage zon en wat mist, beloofde een leuke voetbalmiddag te worden.
Vrouwen 1 had al de hele week slapeloze nachten, omdat bekend was dat Staphorst 5 vedette Bert Mulder de wedstrijd mocht gaan leiden. Maar zoals Marco Borsato al zo vaak heeft gezegd (precies 35 keer in een nummer): "De meeste dromen zijn bedrog". Staphorst 8 gunde ons een andere scheidsrechter door hun wedstrijd af te lassen en zo mocht Bert ons toejuichen vanaf de zijlijn. Een taak die hij dan ook voortreffelijk uitvoerde.
Het enige nadeel aan deze scheidsswitch was dat de nieuwe scheidsrechter ietwat laat aan kwam, waardoor de wedstrijd zo'n 13 minuten later begon.

Om precies drieenveertig over een werd de bal dan ook afgetrapt en niet snel daarna kreeg Melissa de bal voor haar voeten en ze stuurde Elsbeth perfect in de ruimte die de 1 op 1 kans rustig afmaakte.
Dit leek een goede afloop te voorspellen, gezien de korte tijd die Staphorst nodig had om te scoren. Dit beeld ontstond helemaal toen na een corner van Elsbeth Aranka de bal achter de doellijn wist te brengen met een beetje hulp van Melissa.

Helaas bleek deze voorspelling niet waar. Staphorst kreeg wat moeite met kansen afmaken en gemakzucht kwam om de hoek kijken. Het bleek de perfecte tijd voor een koppie warme thee en de scheids totally agreed.

Na de rust begon Staphorst aan de slechtste tweede helft die dit seizoen gespeeld werd. Kansen werden wel degelijk gecreerd (ballen op de paal en in de handen van de keeper bijvoorbeeld) maar ook weggegeven. Gelukkig gaf Evert de bal goed af aan Elsbeth die de 3-0 binnen kon schieten. Nou, dit leek piece of cake, maar Tollebeek vond de wedstrijd nog niet gespeeld en besloot de 3-1 te maken. De koppies van hen gingen weer omhoog en een poosje later zagen we zelfs de 3-2 op ons denkbeeldige scorebord verschijnen. Staphorst leek de boel weg te gaan geven en dat was nou net niet de bedoeling.

De scheids floot net op tijd af en dat betekende dat de drie punten gelukkig in Staphorst bleven. Staphorst mag verre van tevreden zijn, maar ook slechte wedstrijden moet je winnen, hoe logisch dat ook klinkt.

Na de wedstrijd zijn de dames de beroerdste niet om even de andere teams aan te moedigen met een temperatuurtje van 0 graden. Nadat bleek dat bij Staphorst 2 geen eer meer te behalen viel, werden onze toppers van Staphorst 5 vol enthousiast aangemoedigd. Vanaf de bank kwam wel enig protest wat betreft het "geschetter", maar heren... we weten dat jullie het stiekem heel leuk vinden. Daarbij komt dat de stand 2-2 was toen de dames aankwamen en maar liefst 7-1 (?) was toen de dames de kantine gingen bezoeken. Toeval bestaat niet, toch..?
Verder zijn wij trots en blij om te vermelden dat onze keepster Linda haar plekje heeft gevonden bij het vijfde als materiaalman a.k.a. ballenschieter voor als de beste mannen van Staphorst 5 de bal weer eens in de tuin van de omwonenden hebben geschoten. Dat deze activiteit dan gebeurt op rode hakken is slechts een leuke bijkomstigheid en niet ingestudeerd.

Staphorst Vrouwen 1 werd dan ook gepast bedankt in de vorm van een stuk of 14 buikschuivende mannen dus dat is dan ook weer prima verzorgd. Dit werd nog afgesloten met wat cola bb'tjes in de kantine en een heuze mannequin challenge.

Wij zeggen: een heul fijn weekend en we zien jullie volgende week in Genemuiden!!