Staphorst 8 weet weer wat winnen is!

Meppel FC 6

... (schot)
...
Assist: Peter Hoeve
Karlo Slager (schot)
Karlo Slager (schot)

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse E

29 oktober 2016 14:30

Zaterdag de 29e van oktober was de dag dat FC Meppel, opgericht in 1930, op het programma stond voor Staphorst 8. Sportpark Ezinge was het decor van deze sportief verlopen wedstrijd.
Nadat een groot gedeelte van de selectie donderdag inspiratie had opgedaan bij PEC Zwolle, was het weer hoog tijd voor een driepunter. Na drie verliespartijen op rij is Staphorst 8 namelijk behoorlijk afgezakt op de ranglijst.

Waar menigeen dacht dat het er dit seizoen niet meer van zou komen werden de spelers voorafgaand aan de wedstrijd tegen FC Meppel op de gevoelige plaat vastgelegd voor de profiel/teamfoto’s.

Staphorst schoot uit de startblokken tegen FC Meppel. De eerste 20 minuten was Staphorst heer en meester, maar miste het de scherpte in de afronding. Hierbij deed het zichzelf te kort en kreeg het na 21 minuten de deksel op de neus. Het was FC Meppel dat de eerste kans van de wedstrijd wel wist af te ronden en zo tegen de verhoudingen in op voorsprong kwam.
Na dertig minuten spelen moest FC Meppel de eerste helft met een man minder afmaken, nadat een speler geel kreeg na commentaar op de leiding. Hoewel Staphorst een overwicht aan spelers had, was dit op het veld niet terug te zien. FC Meppel was veelvuldig in balbezit, maar wist dit niet om te zetten in grote kansen. Toch kwam Staphorst op gelijke hoogte, na een lange bal van Peter Hoeve die terecht kwam bij Christiaan Bos. De aanvaller wist hier wel raad mee en schoot de 1-1 tegen de touwen. Dit was ook gelijk de ruststand.

De tweede helft begon goed voor Staphorst en dit resulteerde al snel in een doelpunt. Notabene verdediger William Konterman wist met het hoofd te scoren na een voorzet op maat van Maarten Bisschop. De verdiende voorsprong gaf het team een boost en het was dan ook zaak om de voorsprong verder uit te bouwen. Uiteindelijk kwam Karlo Slager in de 77e minuut met de bevrijdende 1-3 na een mooie dieptepass van Carlos Dunnink. Dat deze spelers elkaar makkelijk kunnen vinden was even later weer te zien. Karlo Slager wist wederom op aangeven van Carlos Dunnink de bal tegen de touwen te schieten.
Met een 1-4 voorsprong kon Staphorst de tweede helft, waarin het nauwelijks in de problemen is gekomen, rustig uitspelen. Wel moest Rick Mulder het veld nog verlaten nadat hij zijn knie ongelukkig verdraaide.

We willen de supporters bedanken voor hun steun tijdens deze uitwedstrijd en FC Meppel voor de meter bier die we tijdens de Oktoberfest-party in de kantine ontvingen. Het smaakte naar meer, zeker na de overwinning.

Volgende week zaterdag staat er weer een mooie pot voetbal op het programma. Deze zaterdag mag Staphorst 8 thuis om 14:30 aantreden tegen Genemuiden 9. Staphorst zal het goede spel tegen FC Meppel mee moeten nemen tijdens deze streekderby.

Opstelling Staphorst 8: Ruben Hoeve, Erwin Mussche (Wolter Klomp), Peter Hoeve, William Konterman (Alwin Kuiper), Henry Mussche, Karlo Slager, Robert de Vries (Carlos Dunnink), Laurens Konterman, Christiaan Bos (Robert de Vries), Sander Konterman (Rutger Koers), Maarten Bisschop