Staphorst 8 wint streekderby tegen Genemuiden!

Genemuiden SC 9

Karlo Slager (schot)
Karlo Slager (schot)
... (penalty)
Maarten Bisschop (intikker)
... (schot)

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse E

5 november 2016 14:30

Klaas Woudsma

SC Genemuiden 9 was de ploeg die afgelopen zaterdag af mocht reizen naar Sportpark het Noorderslag om het op te nemen tegen Staphorst 8. Staphorst 8 leefde, na de mooie overwinning tegen FC Meppel, met een gevoel naar deze streekderby toe.
Afwezigen tijdens deze wedstrijd waren Alwin, Rutger en Rick. Wel hadden we een vervangende middenvelder die zijn kunsten binnen onze selectie mocht vertonen: Sander de Weert uit A2.

Waar SC Genemuiden zwak begon, begon Staphorst sterk aan de eerste helft. Het eerste gevaar kwam van Robert die met een prachtige knal de bal vol op de lat schoot. Helaas stuiterde de bal weer uit het doel, geen goal dus. Even later was het Karlo, die op aangeven van Laurens wel het doel wist te vinden. Niet veel later was het weer Laurens met de assist, en weer Karlo die scoorde. Na vorige week al twee treffers, lijkt Karlo zijn draai te hebben gevonden binnen dit elftal. Tot de 30e minuut stichtte Genemuiden nauwelijks gevaar, op een prachtige vrije trap na. Deze werd met een nog mooiere redding, waar Manuel Neuer jaloers op zou zijn, uit de kruising getikt door keeper Ruben. Ook aanvoerder Wolter voorkwam nog een goal, nadat hij de bal van de lijn kopte. Hierna was Staphorst weer aan de beurt: Sander Konterman ronde beheerst af na een assist van, jawel, alweer Laurens.
Met een comfortabele 3-0 voorsprong zat Staphorst op rozen. Helaas wist het de eerst helft niet af te sluiten zonder tegentreffer. Na een duel tussen de spits van Genemuiden en William Konterman wees de (zeer strenge) scheidsrechter naar de stip. Genemuiden bepaalde hiermee de ruststand op 3-1.

In de tweede helft moest Staphorst de voorsprong zien uit te breiden of in ieder geval te behouden. Staphorst creëerde de nodige kansen, maar wist het doel maar moeilijk te vinden. Hoogtepunt van het eerste kwartier was toch wel de enthousiaste knal van Christiaan die net niet de zijlijn haalde. Hiermee kreeg hij de lachers op zijn hand. Blijkbaar had Genemuiden deze tactiek overgenomen, want ook zij schoten de nodige ballen hoog over/naast.
In de 65e minuut wist Staphorst het net toch weer te vinden, nadat achtereenvolgens Sander en Christiaan faalden in de afronding was het Maarten die de bal tegen de touwen ramde: 4-1.  In de slotfase moest Staphorst de wedstrijd nog afmaken met tien man nadat Sander de Weert enkele stevige overtredingen maakte en hier geel voor incasseerde. In deze slotfase zette Genemuiden nog maar eens aan en dit resulteerde nog in een 4-2 stand. Verder dan dit kwam Genemuiden niet. Zo kwam een sportieve streekderby tot een einde, waarbij de verdiende drie punten in Staphorst bleven.

Toeschouwers, bedankt dat jullie weer in groten getale aanwezig waren en hopelijk tot een volgende keer. Ook willen we onze grensrechter bedanken voor een middagje vrijwillig vlaggen.

Volgende week zaterdag staat er een uitwedstrijd op het programma in Marknesse. Staphorst mag hierbij aantreden tegen de 4e selectie van Sport Vereniging Marknesse (SVM). De aftrap van deze wedstrijd zal plaatsvinden om 14:30.

Opstelling Staphorst 8: Ruben Hoeve, Erwin Mussche, Wolter Klomp (William Konterman), Peter Hoeve, Henry Mussche, Karlo Slager (Carlos Dunnink), Robert de Vries, Sander de Weert, Christiaan Bos, Laurens Konterman (Maarten Bisschop), Sander Konterman