Staphorst 8 sluit eerste seizoenshelft in stijl af!

Vitesse'63 3

Ruben Hoeve (kopbal)
Peter Hoeve (kopbal)
Assist: Alwin Kuiper
Karlo Slager (schot)
Assist: Karlo Slager
... (intikker)
Assist: Wolter Klomp

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse E

10 december 2016 14:30

Klaas Compagner

Afgelopen zaterdag werd alweer de laatste wedstrijd van de eerste seizoenshelft gespeeld. Op eigen terrein was het zaak om met een goed gevoel de winterstop in te gaan. Waar het seizoen uit werd gestart tegen Vitesse ’63 uit Koekange, werd het thuis afgesloten tegen diezelfde ploeg. De uitwedstrijd tegen Vitesse ’63 eindigde in september in een 2-2 gelijkspel. Afwezige op het veld deze wedstrijd was Rick (knieblessure). Maarten was gelegenheidskeeper i.v.m. blessure van Ruben, die na de winterstop het doel weer gaat verdedigen.

Het begin van de wedstrijd was rommelig: nadat de warming-up was verricht en beide teams op het veld stonden, werd de conclusie getrokken dat de tenues van beide teams toch wel erg veel op elkaar leken. Hierdoor moest Staphorst terug naar de kleedkamer om de gele shirts in te wisselen voor de wit met blauw-gele strepen. Hierna kon de strijd beginnen.
Staphorst begon goed aan de wedstrijd en Vitesse ’63 had in het eerste halfuur helemaal niets in te brengen. Al vroeg in de wedstrijd was het notabene Ruben (normaal keeper) die de bal binnen kon koppen na een voorzet van Robert. Even later was het rechtsback Henry die op aangeven van wederom Robert zijn eerste goal van het seizoen kon bijschrijven. Doordat het schot nog getoucheerd werd, was de keeper gezien: 2-0. Ook Peter wist weer een goaltje mee te pikken door een voorzet op maat van linksback Alwin binnen te koppen. Zo stond Staphorst al binnen het halfuur op een comfortabele 3-0 voorsprong. In het restant van de eerste helft waren er nog grote kansen voor Staphorst, waaronder een bal op de paal van Peter en een zweefduik, à la Van Persie, van Sander. Karlo bepaalde de ruststand door een pass van Christiaan te verwerken tot goal: 4-0. Nadat vlak voor rust een speler van Vitesse ’63 geblesseerd op de grond lag, besloot de scheidsrechter een eind te maken aan de eerste helft. De spelers van Vitesse ’63 waren hier zichtbaar blij mee, welke in de eerste helft duidelijk niet mee konden in het tempo van Staphorst

Onder schemerige en mistige omstandigheden werd het startsignaal gegeven voor de laatste 45 speelminuten van dit jaar. Staphorst was duidelijk niet van plan het rustiger aan te gaan doen en dit vertaalde zich naar een grotere score. Christiaan wist de eerste goal na rust te maken op aangeven van Robert. Assistenkoning Robert wist ook even later een bal op maat af te leven bij Laurens, die de keeper knap verschalkte. Hiermee werd de stand op 6-0 gezet. Christiaan wist in de 64e minuut zijn tweede goal van de wedstrijd te maken op aangeven van Karlo.
Na een korte periode zonder doelpunten wist Vitesse ’63 zowaar een eretreffer te maken. Na miscommunicatie in de verdediging kon de spits van Vitesse ’63, tot grote frustratie van Maarten die graag de nul wou houden, de bal binnentikken.
Even later was er wederom een uitgelezen mogelijkheid voor de tegenstander om tot scoren te komen. Nadat er eigenlijk weinig aan de hand was besloot de scheidsrechter toch om de bal op de stip te leggen. Dat we Maarten om een boodschap konden sturen werd duidelijk nadat hij de strafschop op mooi wijze wist te pareren.
Uiteindelijk zou het nog 8-1 worden, nadat Sander een lange bal van Wolter knap over de keeper wist te koppen.

Na deze goede afsluiter van de eerste seizoenshelft kan de balans opgemaakt worden. Staphorst begon dit seizoen moeizaam, maar elke week wordt meer en meer zichtbaar dat het team beter op elkaar ingespeeld raakt. Als deze groei zich weet door te zetten in de tweede seizoenshelft wacht er zeker nog een spannende en interessante tweede seizoenshelft!

We wensen eenieder alvast fijne kerstdagen en een gelukkig, sportief nieuwjaar, en hopen jullie ook in 2017 weer in groten getale langs de lijn te zien!

Opstelling Staphorst 8: Maarten Bisschop, Alwin Kuiper, Wolter Klomp (William Konterman), Erwin Mussche, Henry Mussche (Carlos Dunnink), Laurens Konterman, Robert de Vries (Rutger Koers), Ruben Hoeve (Karlo Slager), Christiaan Bos, Peter Hoeve, Sander Konterman