Advies kleding voor trainingen en wedstrijden tijdens de herfst- en winterperiode.

10 oktober 2020 8:30

Vanaf de maand oktober lopen de temperaturen terug. Gedaan met trainingen onder een heerlijk zonnetje, of een wedstrijd met aangename temperaturen.

Voor een voetballer betekent de herfst-en winterperiode niet enkel koude temperaturen, maar ook het worden blootgesteld aan wind en regen. Kou en warmte hebben een belangrijke impact op de werking van ons lichaam, het lichaam moet namelijk inspelen op veranderende omstandigheden. Goede kleding kan hierbij helpen.
Sporten bij herfst en winterweer vraagt om een aantal eenvoudige voorzorgsmaatregelen:

• Lange trainingsbroek of kniebroek met thermolegging
  • Het dragen van een thermoshirt
  • Trainingsjack of trui met lange mouwen & eventueel wind-/regenjack
  • (Eventueel) muts en handschoenen

Dit geldt natuurlijk ook voor de wisselspelers tijdens de wedstrijden op zaterdag!!