JO15-2 en JO10-2 op bezoek bij SC Heerenveen voor een stadion training

24 mei 2021 16:15

Hoe het vervangen van een grasmat in een voetbalstadion de aanleiding was voor een
geweldig gebaar van SC Heerenveen. Deze aankomende vervanging werd omgezet in een
unieke kans voor partnerclubs op een onvergetelijke ervaring voor enkele jeugdspelers. Hoe
een klein gebaar in deze moeilijke tijden voor amateurclubs bijdraagt aan een positieve
energie boost. Dank SC Heerenveen dat haar regio niet vergeet!

Profclub SC Heerenveen en amateurclub vv Staphorst zijn sinds dit seizoen met elkaar verbonden. In totaal zijn maar liefst 27 amateur voetbalverenigingen partnerclub van SC Heerenveen. De profs doen op deze manier iets terug voor de regio, organiseert bijeenkomsten, deelt kennis en vandaag was het tijd voor een hele bijzondere kans. De mogelijkheid om te trainen op de grasmat in het stadion. Komende week wordt de gehele mat vervangen en dus een mooie kans om partnerclubs deze unieke ervaring te bieden. Een geweldige geste van SC Heerenveen aan het adres van de amateurs.

Binnen de vv Staphorst werden de spelers en speelsters van de JO10-2 en JO15-2 gevraagd en die stonden meteen op de banken. Dat de training op tweede pinksterdag ’s ochtends al om 9:00 uur was maakte niets uit. Iedereen op tijd naar bed de avond ervoor en de wekker op 7:00 uur voor het ontbijt. Trainen op het veld waar Hakim Ziyech, Klaas Jan Huntelaar, Michel Vlap, Denzel Dumfries en voor de trainers Bas Dost en Afonso Alves hun kunsten hebben vertoond en het geluid van een kolkend stadion hebben mogen horen. Letterlijk in hun voetsporen voetbalden onze aankomende sterren, helaas zonder kolkend stadion maar in hun dromen zijn die supporters er vast allemaal weer bij.

Om 8:15 vertrokken beide teams met trainers en begeleiding richting Heerenveen. Om 8:50 uur ging het grote toegangshek open en was de grasmat van de geel/blauwen. De kinderen keken de ogen uit en enkele zaten binnen no-time in de nok van het stadion. Maar van op de tribune blijven zitten was geen sprake, het was de bedoeling om te trainen! Beiden groepen hadden een half veld met doelen en materialen tot hun beschikking. Veldjes werden door de
trainers uitgezet en de plannen waren al thuis gemaakt. Er was tijd voor een rondo, partijtjes, afwerken op de goal en een onvervalst kampioenschap… Wie kan de bal het hoogst de tribune in knallen!
Iets na 10:00 uur was het gedaan met de pret en had eigenlijk niemand in de gaten gehad dat het een beetje miezerde. Het gras zat aan de knieën en in de haren, en de oogjes glommen van de pret. Ondanks het vroege tijdstip louter lachende gezichten en van voetballen krijg je honger.

Wat is er nu mooier om deze ochtend, zij het al om 10:30 uur samen af te sluiten met een lekker bakje patat. Deze warme hap ging erin als boter en samen zittend op de tribune werd er misschien wel stiekem gedroomd van hun eigen carrière ooit op het gras van het Abe Lenstra Stadion. De eerste passen waren er gezet en de eerste goals al gescoord, en wij waren daar met een selecte groep getuige van.

20210524_training_in_stadion_teamfoto_-_1.jpeg

Namens de spelers en begeleiding hartelijk dank aan SC Heerenveen en het bestuur van vv Staphorst voor deze unieke kans. We hebben samen genoten en met een smile van oor tot oor en de herinneringen in ons tas keerden we weer terug naar sportpark het Noorderslag.

Trainers JO15-2 en JO10-2

Lees meer over: