*update 2* Indeling onderbouw seizoen 2021-2022

15 juli 2021 21:45

Afgelopen periode zijn we bij de jeugd bezig geweest met de indelingen en met het ontwikkelen van ons beleid in de jeugd. Ieder kind telt. Daar geloven we in bij vv Staphorst. En daarom willen we het in de onderbouw iets anders gaan aanpakken en starten we vanaf het komende seizoen met het project ‘Gelijke Kansen’.

Zoals we allemaal weten groeit iedereen anders op, zowel fysiek als mentaal. Sommigen zijn relatief schieten bijvoorbeeld al vroeg "de lucht in", anderen juist pas later. Dit geldt zowel op fysiek vlak als op voetbaltechnisch en mentaal vlak.
Het "geboortemaandeffect" is daarnaast een bekend fenomeen binnen het voetbal: kinderen uit januari en december zitten in dezelfde lichting, hoewel er soms bijna een jaar leeftijdsverschil tussen zit.
Op het gebied van sport zorgen al deze onderlinge verschillen soms voor interessante uitdagingen voor het kind, de ouders en natuurlijk de trainers. Als club vroegen we ons af hoe we iedereen het beste kunnen begeleiden en ondersteunen, met optimaal plezier en maximale ontwikkeling als doelstelling.

Gelijke Kansen
In 2018 is de KNVB het project Gelijke Kansen gestart om voor meer gelijkwaardigheid in het voetbalprogramma voor jeugdvoetballers te zorgen.
Als club dragen we dit principe een warm hart toe en vinden we dat elk kind recht heeft op de beste trainingen en ontwikkelkansen die we als club kunne bieden. Daarom gaan we per lichting (deels) gezamenlijk trainen en zullen we ook gaan variëren in de samenstellingen van de verschillende teams gedurende de verschillende fasen van het seizoen. Dit doen we met als uitgangspunt dat we iedere jeugdspeler dezelfde ontwikkelkansen willen bieden. De trainers van de JO8 t/m de JO11 zullen dit gedurende het seizoen vorm gaan geven onder leiding van onze HJO’s Tom Benjamins en Richard Blokzijl.
Dit is een eerste aanzet naar een optimaal sportklimaat waarin elke speler zijn/haar persoonlijke top kan bereiken, waar die ook ligt!
In de bijlage vindt u nu nog de indeling per lichting. De trainers gaan per competitiefase een indeling maken van de teams binnen een lichting. De bekendmaking van de indeling voor de 1e fase van de competitie zal dan ook via de trainers van de teams gaan.
Wanneer uw kind niet in de bijgevoegde lijst staat neem dan even contact op met Arnoud Rouwenhorst ([email protected]) om dit op te lossen. Spelers die recent lid zijn geworden, zijn mogelijk nog niet verwerkt in de administratie.

Laten we van elkaar leren!
Heeft u ideeën over dit project of over andere zaken binnen onze jeugd? Uw feedback is waardevol voor ons. Stuur een mail naar [email protected] en we laten van ons horen.

Link naar de PDF >> klik hier <<

Samen sterk!