31 december 2020 9:00

Beste leden, vrijwilligers, sponsoren en supporters van vv Staphorst,

BM.jpgHet jaar 2020 ligt bijna achter ons. Een ieder die betrokken is bij de vv Staphorst bereidt zich voor op het nieuwe jaar 2021. Vanaf medio maart van dit jaar staat ons dagelijks leven in het teken van de corona pandemie, de zorg voor elkaar om gezond te blijven en het vol te houden met z’n allen. Ook leden, sponsoren en supporters van de vv Staphorst hebben het virus gehad, of hebben het nog, de één in mindere mate dan de ander maar het blijft hardnekkig. Laten we zeker waakzaam blijven en ons houden aan de geldende regels, hoe graag we het ook anders willen.

Ook het verenigingsleven ligt alweer enkele maanden grotendeels stil. Gelukkig trainde de jeugd wel en speelden ze ook veel onderlinge wedstrijden op zaterdagmorgen. Voor de senioren zijn de maatregelen vele malen heftiger. Trainen en wedstrijden spelen is vooralsnog niet aan de orde en we vragen ons af wanneer de bal weer mag gaan rollen. Echter zoals vaker gezegd: gezondheid gaat boven alles. Mochten de maatregelen versoepeld worden, dan kunnen de trainingen en wellicht de wedstrijden weer worden opgestart, maar hoe en wanneer daar valt op dit moment nog niks van te zeggen.

Vele vrijwilligers hebben het afgelopen jaar een extra stapje gezet en ervoor gezorgd dat de vereniging door kon blijven draaien. Veel werk is er verzet om toen het nog mocht binnen de maatregelen toch wedstrijden te spelen op ”Het Noorderslag”. Natuurlijk liep niet alles vlekkeloos, maar we konden weer voetballen en voetbal kijken, waar we zo naar verlangden. Nogmaals dank aan alle vrijwilligers die hieraan meegewerkt hebben.
Als voorzitter ben ik dan ook trots dat zoveel mensen ondanks de bizarre tijden zich in hebben gezet voor onze club vv Staphorst.

Ook konden de ledenvergaderingen in mei en november geen doorgang vinden, hopelijk kan dit weer in mei 2021. Voor de noodzakelijke zaken zoals het vaststellen van de begroting, jaarrekening en aanpassen van de statuten hebben we een alternatieve oplossing bedacht. Wel gaat vanaf 1 januari 2021 er een portefeuillewisseling plaats vinden. Johan Krol gaat de functie van algemene & facilitaire zaken vervullen binnen het bestuur, dat betekend dat wij een vacante functie hebben binnen het bestuur voor de functie van Voetbalzaken. Mocht je belangstelling hebben of een geschikt kandidaat kennen, laat het ons weten.

Voor onze sponsoren zijn het ook barre en onwerkelijke tijden. Ondanks de uitdagingen die zij momenteel ondervinden blijven zij vv Staphorst veelal trouw door het verlengen van hun sponsorcontract. Daarnaastverwelkomen we zelfs nieuwe sponsoren. Dank voor jullie support.

Laten we hen zoveel mogelijk steunen door lokaal te shoppen !

Blijf allen gezond, hou vol, let goed elkaar en ik hoop een ieder gauw weer te ontmoeten op “Het Noorderslag” in 2021 #samensterk

Namens het bestuur van vv Staphorst,
Benny Miggels voorzitter