Voorbeschouwing Staphorst - Gemert

23 oktober 2021 12:00

Staphorst wil ten koste van vv Gemert volgende ronde bereiken.

Na de winst op vv Dongen moest Staphorst enkele dagen wachten alvorens bekend werd welke tegenstander er uit de koker zou komen. En ja hoor, zaterdagavond 25 september kwam Gemert tevoorschijn, een oude bekende dus. Immers Gemert en Staphorst speelden in 2019 al eens tegen elkaar om promotie naar de Derde Divisie af te dwingen.
Gemert keert hiermee terug op de plaats waar ze zulke fijne sportieve herinneringen aan bewaren. In een enerverende tweeluik wist Gemert ten koste van Staphorst de Derde Divisie te bereiken.

Deze keer een mooie uitdaging voor de ploeg van Paul Weerman om revanche te nemen.
Gemert ontdeed zich in de vorige ronde met 3 - 1 verrassenderwijs van Tweede Divisionist TEC uit Tiel. Staphorst daarentegen had de handen meer dan vol aan vv Dongen maar wist zich uiteindelijk met dezelfde cijfers te plaatsen voor het hoofdtoernooi. Dat alles heeft ervoor gezorgd dat Staphorst en Gemert elkaar weer tegenkomen. Het lot was Staphorst goed gezind. De ploeg mag opnieuw voor eigen publiek laten zien dat ze er alles aan zullen doen om een ronde verder te komen. In tegenstelling tot Staphorst moet Gemert wel een doordeweekse busreis ondergaan, wat
praktisch gezien natuurlijk extra tijd aan voorbereidingen teweeg zal brengen. In dat opzicht is Staphorst in het voordeel, maar we zijn er van overtuigd dat Gemert haar huid zo duur mogelijk gaat verkopen. Hoe dan ook, de aanwezige toeschouwers mogen er vanuit gaan dat het een heuse bekerthriller gaat worden!

We roepen de Staphorst supporters op om vanaf minuut 1 als echte twaalfde man achter de spelersgroep te gaan staan. Laat jullie horen en draag daarmee de jongens naar het gewenste niveau wat nodig is om in deze wedstrijd als winnaar uit de strijd te komen.
Namens de KNVB is arbiter Rob Dieperink aangesteld om deze bekerkraker te leiden.
Hopelijk mag de ervaren leidsman, samen met zijn assistenten, genieten van een echte bekerwedstrijd, waarbij sportiviteit en spelplezier de boventoon mag voeren.