Selectie nieuws

17 mei 2022 21:15

Een nieuwe update omtrent onze spelers van het eerste elftal.

Reinier Crediet

Reinier heeft bij de TC aangegeven toe te zijn aan een periode zonder verplichtingen. 3 tot 4 keer in de week voetballen is op dit moment lastig te combineren met werk en thuis. Reinier heeft de afgelopen jaren, en helemaal in dit eerste volledige seizoen in de 3e divisie, laten zien van enorme waarde te zijn als controleur op het middenveld. Een onbetwiste basisspeler. Een aderlating voor nu. Reinier weet dat de deur altijd open staat om weer aan te sluiten. Reinier, voor nu bedankt en we hopen je als toeschouwer, maar uiteindelijk ook als speler graag terug te zien bij ons cluppie!

Ruben Kin

Ruben heeft bij de TC aangegeven om na 10 seizoenen 1e elftal de stap terug naar het 2e te willen zetten. De 2e seizoenshelft speelt Ruben elke wedstrijd basis en is hij in wedstrijden beslissend geweest met doelpunten en assists. Mede ingegeven vanwege drukke werkzaamheden en de wil om elke week te spelen, heeft Ruben dit besluit genomen. Zijn eigen woorden zijn: “Het voelt nu ook als een hoogtepunt om elke week te spelen in de 3e divisie, het voelt als een goed moment voor mij.”

De TC heeft een dubbel gevoel bij deze stap. Een eigen jongen, die veel basis speelt, gaat terug naar het 2e. Aan de andere kant kan Ruben met zijn ervaring en positieve instelling een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van de jonge spelers die op dit moment in het 2e spelen en aan de jonge spelers die de komende jaren de stap gaan zetten vanuit de jeugd. Dit seizoen hebben al 8 jeugdspelers hun debuut mogen maken in het 2e elftal. De komende jaren moeten we hier de vruchten van gaan plukken!

Rob Deiman

Na 1 seizoen neemt Rob Deiman afscheid van vv Staphorst. Rob is een jonge speler en na 2 corona seizoenen en een vervelende blessure was de intentie om weer ritme op te doen en om uiteindelijk basis te spelen op het mooie niveau van 3e divisie. Helaas heeft Rob ook dit seizoen te maken gehad met blessureleed, waardoor de stap naar de basis niet gezet is. Voor Rob is het nu belangrijk om wedstrijden te spelen op een goed niveau en dit gaat hij doen bij Meppen in Duitsland. We wensen Rob veel succes toe komend seizoen in Duitsland!

Daan Zwinselman

Daan Zwinselman gaat komende seizoen zijn 4e seizoen in als selectie keeper bij vv Staphorst. Daan heeft zich het afgelopen seizoen goed ontwikkeld bij ons en weet dat hij nog een paar flinke stappen te zetten heeft om Jorick het vuur aan de schenen te leggen. Met zijn positieve inbreng, in en buiten het veld, is Daan goed op zijn plek in de 1e selectie van vv Staphorst.

Emiel Kwant

Emiel Kwant zal komend seizoen de selectie van vv Staphorst komen versterken. Emiel is 24 jaar en een fysiek sterke balvaste centrum spits met een neusje voor de goal. Emiel woont in Meppel en is na 6 seizoenen FC Meppel toe aan uitdaging op een hoger niveau. Emiel welkom en veel succes het komende seizoen!

De Technische Commissie

vv_Staphorst_-_Website_12.png