Voorbeschouwing Staphorst - DVS'33

22 mei 2022 19:45

Staphorst treft in DVS’33 Ermelo prima opponent

In de voorlaatste thuiswedstrijd van dit seizoen staat Staphorst versus DVS’33 uit Ermelo op de speelkalender. We hebben het al vaker geschreven, DVS’33 Ermelo is een ploeg die voetballend uitstekend uit de voeten kan en als het eenmaal draait een genot is om naar te kijken. Zo kunnen we nog de heenwedstrijd herinneren, waarin Staphorst werkelijk alle hoeken van het veld te zien kreeg. Het was dat Jorick Maats in een formidabele vorm verkeerde, anders was het Staphorst nooit en te nimmer gelukt om met een bonuspunt Ermelo te verlaten. In de absolute slotfase wist Maats zelfs een strafschop buiten de palen te houden. Het manco is misschien wel dat de formatie van Peter Wesselink vaak zo lang door blijft combineren, dat op het moment van toeslaan, de motor hapert.

Weliswaar draait DVS’33 Ermelo goed mee, het verschil met koploper FC Lisse is inmiddels zo groot geworden dat de ploeg uit de Bollenstreek haast wel zeker de kampioensvlag gaat hijsen. Opnieuw worden hoge verwachtingen niet ingelost door de Gelderse formatie. In aanloop van de komende avondwedstrijd speelde DVS’33 Ermelo een thuisduel tegen de amateurs van Ajax. Na 90 minuten hadden de gastheren 3 punten weten over te houden. Staphorst daarentegen reisde af naar Veenendaal om daar de spreekwoordelijke strijd aan te gaan met het eens roemruchte DOVO. De laagvlieger pakte de laatste strohalm en stuurde de brigade van Paul Weerman met 2 - 1 nederlaag huiswaarts. Voor eigen publiek zal de ploeg uit de kop van Overijssel deze misser maar wat graag willen herstellen en alles willen ondernemen om de slotfase van het seizoen niet als de bekende nachtkaars uit te laten gaan. Alleen dan is de kans op een positief resultaat reëel te noemen. Hoe dan ook, liefhebbers van verzorgd voetbal zullen zeker aan hun trekken komen!

De wedstrijd die om 20.00 uur zal beginnen staat onder leiding van scheidsrechter G. Stegeman. Rest mij om de aanwezige toeschouwers een attractieve en sportieve wedstrijd toe te wensen.

Selectie_DVS33_Ermelo.jpg