Voorbeschouwing Staphorst - Ter Leede

31 mei 2022 21:45

Staphorst sluit seizoen af tegen Ter Leede.

Aanstaande zaterdag speelt het vlaggenschip van Staphorst alweer de laatste competitiewedstrijd van dit voorbijgevlogen seizoen. Tegenstander zal Ter Leede uit Sassenheim zijn. Voor beide ploegen staat er, op de sportieve eer na, niets meer op het spel. We mogen er dus vanuit gaan dat zowel Staphorst als ter Leede zonder enige vorm van druk de aanwezige toeschouwers willen vermaken met een aantrekkelijke wedstrijd. Daarnaast zal het de laatste wedstrijd worden van trainer Paul Weerman, die na dit seizoen zijn maatschappelijke carrière verkiest boven het trainerschap. De combinatie trainer op een hoog amateurniveau en eigen baas valt nagenoeg niet meer te combineren. Het zou mooi zijn als de spelersgroep de vertrekkende trainer beloont met een driepunter en hem zo het gewenste afscheid gaat geven. Naast het vertrek van de trainer zullen er ook de nodige spelers Staphorst na dit seizoen gaan verlaten. Ook voor hen geldt dat een overwinning op ter Leede een mooi sluitstuk zou zijn van een mooi maar lang seizoen.

De heenwedstrijd eindigde op zaterdag 25 september van het vorige jaar in een Frits van Turenhoutje. Staphorst liet in Sassenheim zien een moeilijk te nemen hindernis te zijn. Dit werd maar weer eens benadrukt na het doelpuntloos gelijkspel tegen Ter Leede. Niet dat beide opponenten er een spektakelstuk van maakten, integendeel zelfs. Maar de
brigade van Paul Weerman bleef 90 minuten lang vanuit een goede organisatie spelen en gaf nagenoeg niets weg. Het vervolg van de competitie is bij een ieder bekend. Staphorst wisselde uistekende resultaten af met niet ingecalculeerde nederlagen. Toch bleven ze rustig en werd het puntentotaal gestaag opgebouwd. De gastheren van zaterdag weten
door de positieve resultaten al enkele weken dat ze volgend seizoen ook uit zullen komen in de Derde Divisie. Staphorst heeft gewoon een oerdegelijk seizoen afgewerkt en staat daar waar het behoort te staan.

Voor Ter Leede geldt eigenlijk hetzelfde. Ook in Sassenheim zijn ze al geruime tijd zeker van handhaving en kunnen ze zonder enige druk van buitenaf toewerken naar het einde van de competitie. We hopen maar dat de acteurs binnen de lijnen een attractieve en sportieve wedstrijd op de mat zullen leggen. Het geheel staat onder leiding van scheidsrechter D. Prick.
Rest mij om een ieder veel kijkplezier toe te wensen.

Elftalfoto_Ter_Leede.jpg