De busreis van afgelopen dinsdag naar Harkema.

8 september 2022 18:00

Afgelopen dinsdagavond stond de wedstrijd van Staphorst tegen Harkemase Boys op het programma.
Het is eigenlijk vreemd om een competitiewedstrijd op een doordeweekse avond te moeten spelen, nadat je de zaterdagmiddag ervoor net hebt gespeeld. Normaal gebeurt dit meestal bij bekerwedstrijden, maar dit seizoen zijn er dus ook enkele competitiewedstijden doordeweeks gepland.

Dit lijkt me voor de spelers wel bijzonder inspannend. De meesten zullen extra vrije tijd moeten nemen op het werk en dat zal niet voor iedereen altijd even gemakkelijk zijn.
Ook voor het publiek is het wennen om als supporter zo snel achter elkaar hun club te steunen en helemaal als het om uitwedstrijden gaat. Voor sommige trouwe supporters was het niet mogelijk door allerlei verplichtingen mee te gaan. Dat was jammer natuurlijk, want het voelt als club altijd fijn wanneer zoveel mogelijk mensen ook meegaan naar de uitwedstrijden om hun mannen aan te moedigen.
Het leek er in eerste instantie niet op dat er dit jaar elke uitwedstrijd een bus zou rijden voor de supporters, maar door inspanningen van Popko Schuitema is het nu toch mogelijk geworden om elke uitwedstrijd met de supportersbus mee te gaan tegen betaalbare prijzen. Leden betalen per reis 8 euro en niet-leden 10 euro. Wat ook mogelijk is, is het aanschaffen van een passe-partout voor 100 euro, die ook nog in twee termijnen te betalen is en recht geeft om met alle uitwedstrijden mee te kunnen.
Deze mogelijkheid was er in eerdere jaren ook en het is fijn dat dit nu ook weer kan. Zo weet de organisatie op hoeveel mensen ze kunnen rekenen die meegaan en hoef je je als supporter niet iedere keer op te geven. Je bent dus altijd verzekerd van een plek in de bus. Alleen wanneer je een keer NIET meegaat, geef je dit even door. Dan kan jouw plek in dit geval voor een andere persoon worden gereserveerd. Als supporter hoop ik dat er zoveel mogelijk mensen zijn die zich voor het hele seizoen opgeven, zodat het in de bus weer gezellig vol is en we met zoveel mogelijk mensen “onze jongens” kunnen aanmoedigen en steunen, maar ik begrijp ook dat sommige mensen niet elke uitwedstrijd mee kunnen. Ik hoop dat zij dan wel zo vaak mogelijk met de bus meegaan. Zoveel te meer zielen, zoveel te meer vreugde. En natuurlijk scheelt dit voor de totale buskosten. Het zou toch jammer zijn dat de traditie van de supportersbus van de vv Staphorst op zou houden te bestaan.
De eerste uitwedstrijd met bus ging naar Harderwijk. Daar werd verloren helaas. Maar aan de stemming in de bus was dit zeker niet te merken. We waren al blij dat de supportersbus weer reed.
Na de eerste gewonnen thuiswedstrijd tegen ASWH werd alles een stuk plezieriger. Dus werden de verwachtingen voor de wedstrijd tegen Harkemase Boys een stuk positiever. Als supporter weten we wel dat “onze jongens” het in daar in Friesland niet altijd even gemakkelijk hebben. Dat was afgelopen dinsdagavond ook het geval , maar we waren achteraf blij met het gelijke spel. “Onze jongens” hebben, op het met laatst tien man, gevochten als leeuwen en er een gelijkspel uitgesleept. Helaas jammer dat Dennis van Duinen met de brancard van het veld gedragen moest worden.
Tevreden met de uitslag gingen ruim dertig bussupporters huiswaarts. Het was al behoorlijk laat vanwege de blessure van Dennis en door het uitvallen van twee lichtmasten.
De stemming in de bus was weer prima. Tenminste in het achterste gedeelte van de bus op de bovenste verdieping van de dubbeldekker. Twee mensen hadden voor de hele bus gezorgd voor schalen met lekkere hapjes en de bediening van de drankjes was ook prima voor elkaar. Al met al was de reis weer erg plezierig en werd er weer veel gelachen ook. Voordat we het in de gaten hadden, waren we weer op “Het Noorderslag” terug. Het was fijn dat de ook de ouders van Daimen Schra in de bus zaten. Zij kunnen vast beamen dat het de moeite waard is om ook met de bus mee te gaan. Ik hoop dat zich voor aanstaande zaterdag voor de reis naar Veenendaal weer veel mensen opgeven. Voor een losse buskaart of voor een passe-partout.

Ik vind het geweldig fijn dat alle mensen die de vv Staphorst een warm hart toedragen, weer in de gelegenheid worden gesteld met de supportersbus naar de uitwedstrijden te kunnen gaan. Ik hoop daarom dan ook dat er het hele seizoen veel gebruik van zal worden gemaakt.

Met vriendelijke groet en hopelijk tot zaterdag.
Harm Kip.