Corona-update sportactiviteiten

23 april 2020 22:45

Tijdens de persconferentie van het RIVM is bekend geworden dat vanaf 29 april er meer ruimte wordt gegeven voor sportactiviteiten.
De vv Staphorst is met de gemeente in overleg hoe we hier een juiste invulling in kunnen geven, uiteraard met de juiste regels. Komende dagen zal hier meer duidelijkheid over komen en zullen wij dit delen via de site en sociaal media.

Donderdag 9 april 2020. Corona-update door het bestuur van vv Staphorst.

Het zijn nog steeds onzekere tijden. Het coronavirus heeft ons dagelijks leven helemaal op de kop gezet. Uiteraard staan gezondheid en veiligheid bovenaan. We kunnen dan ook niet anders dan de regels van het RIVM opvolgen.
Vorige week is bekend geworden dat de competitie niet meer herstart zal worden. Dit seizoen zal dus de boeken ingaan als niet gespeeld. Sommige beslissingen hadden we wellicht liever anders gezien, maar de organisaties die hierbij betrokken waren zijn gezamenlijk tot deze beslissing gekomen. Daar hebben wij ons als vereniging bij neer te leggen. Natuurlijk hebben we persoonlijk allemaal onze mening over het wel of niet kunnen vervolgen van de competitie, maar waar we het allemaal over eens zullen zijn, is dat gezondheid boven alles gaat. Helaas gaat de bal niet meer rollen in competitie- en bekerverband in het seizoen 2019 -2020. Dit zullen we moeten accepteren.

Het bestuur van vv Staphorst heeft afgelopen maand enkele keren telefonisch vergaderd.
Daar hebben we diverse zaken besproken. Op dit moment zijn we in kaart aan het brengen wat de financiële gevolgen voor onze club zijn vanwege het stopzetten van het voetbalseizoen.
We hebben geen inkomsten meer vanaf 13 maart, maar nog wel uitgaven. Zo hebben we bijvoorbeeld nog steeds wel de vaste kosten, zoals huur van de accommodatie, gas, water en elektriciteit en vergoedingen.

Zoals gebruikelijk wordt de contributie voor het vierde kwartaal van het seizoen 2019 -2020 begin juni van uw rekening afgeschreven. Hiermee volgen wij het advies van de KNVB, maar ook zoals bovenstaand omschreven omdat onze vaste kosten doorlopen. Daarnaast speelt ook mee dat voor het besluit om de contributie niet te innen instemming nodig is van de ledenvergadering. Mocht u als gevolg van het coronavirus betalingsproblemen hebben waardoor u de contributie niet kunt betalen, gelieve dan een mail te sturen naar [email protected] zodat wij hier dan gezamenlijk een oplossing voor kunnen vinden.

Maandag 11 mei staat de voorjaarsledenvergadering van de vv Staphorst op de agenda. Tot nader bericht zal deze uitgesteld worden. Het voornemen van het bestuur is om de ledenvergadering voor 1 juli te laten plaatsvinden, maar uiteraard alleen wanneer er dan weer bijeenkomsten georganiseerd mogen worden. Wij zullen u tijdig laten weten wanneer deze vergadering zal plaatsvinden.
Wij onderstrepen hierbij de oproep die de sponsorcommissie afgelopen weekend deed:: denk aan onze sponsoren die ook altijd aan de vv Staphorst hebben gedacht.
Zij worden hard geraakt door de coronacrisis en maken een moeilijke tijd door. Heel veel bedrijven zien de omzet drastisch dalen of zelfs naar het nulpunt teruglopen, omdat ze door deze crisis van overheidswege gesloten dienen te zijn. Een situatie die tenminste duurt tot 28 april. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ondernemers in de horeca en uiterlijke verzorging. Ook ondernemers die de deuren niet hebben hoeven te sluiten, worden veelal fors geraakt door alle noodzakelijke, beperkende maatregelen. Samen zijn we sterk. Ook in deze bizarre tijden.

Vooreerst blijft van kracht: let goed op elkaar en houd je aan de regels, zodat wij met elkaar de draad weer kunnen oppakken in een samenleving die we gewend waren. Wij hopen elkaar gauw weer te zien op “Het Noorderslag”.

Bestuur vv Staphorst