Paul Weerman kondigt vertrek aan bij vv Staphorst

1 november 2021 19:00

Paul Weerman heeft aangekondigd dat hij na dit seizoen zal stoppen als hoofdtrainer van vv Staphorst wegens te drukke werkzaamheden. Paul kwam in 2019 bij onze club en beleefde 3 plezierige seizoenen als hoofdtrainer. De vorige 2 seizoenen konden helaas niet afgemaakt worden in verband met het coronavirus, maar toen het seizoen 2019-2020 stop werd gezet, was Staphorst onder leiding van Weerman wél de beste hoofdklasser van de competitie. Hierdoor was promotie naar de derde divisie mogelijk! Het was een moeilijk besluit voor Paul, maar voordat de wegen met vv Staphorst zullen scheiden, zal hij nog met volle passie het huidige seizoen met Staphorst 1 afsluiten.

Paul Weerman: “De beslissing om te stoppen als trainer van Staphorst is een hele moeilijke, lastige beslissing geweest.

Ik heb het ongelooflijk goed naar mijn zin als trainer van deze prachtige, stabiele club met zijn trouwe achterban en zou er wat dat betreft nog jaren kunnen werken.

Zo’n anderhalf jaar geleden ben ik samen met een compagnon een nieuw drone bedrijf begonnen en om dat goed van de grond te krijgen kost dat veel tijd en energie. Die tijd en energie heb ik ook nodig om trainer te zijn op dit niveau. Ik merk de laatste tijd steeds vaker dat de tijd om beide zaken voor 100% uit te voeren lastig is. De reden om te stoppen als trainer is dan ook dat ik na dit seizoen mij volledig wil focussen op het van de grond krijgen van mijn bedrijf.

Het is wel een beslissing met pijn in het hart, omdat ik mij erg thuis voel bij deze mooie club. Ik word hier gewaardeerd als trainer, maar vooral ook als mens. In deze situatie is er voor mij geen goede beslissing mogelijk, maar wel een verstandige beslissing. De klik die ik heb met de staf, spelersgroep, bestuur, supporters en vrijwilligers maakt deze keuze er niet makkelijker op.

Ik wil nog geen mensen gaan bedanken, want we zijn nog volop in competitie en er staat nog een lang maar prachtig seizoen voor de deur. Ik zal tot aan de laatste minuut met volle overgave de trainingen en wedstrijden leiden van Staphorst 1.”

Wij respecteren Paul zijn besluit en willen hem alvast bedanken voor zijn goede inzet en prettige samenwerking. Daarnaast wensen wij dat hij samen met de technische staf en de spelers het seizoen mooi mag afsluiten met een goed resultaat!

Bestuur vv Staphorst