Brakke Training & Revalidatie

18 december 2021 10:00

Toppers, VVS leden, vv Staphorst websitebezoekers. Mijn naam is Martijn Brakke, bij de meeste van jullie wel bekend als jarenlang trouw eerste elftal speler op het schitterende sportpark Het Noorderslag. Per 1 juli ben ik niet langer spelend lid van de club, maar alleen nog een niet-spelend lid. Maar omdat ik de club eigenlijk niet zomaar de rug kan en wil toe keren, hebben het bestuur en ik afgelopen voorjaar om de tafel gezeten om te kijken hoe we ook vanaf komend seizoen iets voor elkaar kunnen betekenen. Met mijn arbeidsachtergrond als fysiotherapeut en mijn ambitie om als personal trainer aan de slag te gaan, kwamen we tot een heel mooi plan. Ik begin als zelfstandig ondernemer mijn eigen bedrijf, namelijk Brakke Training & Revalidatie. Hierbij zal ik o.a. de verzorgingsruimte en de fitnesszaal boven de kleedkamers gaan gebruiken. Daarbij zal ik beschikbaar zijn voor vragen/afspraken m.b.t. vragen over blessures of indien noodzakelijk gericht onderzoek + behandeling van blessures. Voor vragen m.b.t. blessures zal ik zowel telefonisch als via WhatsApp en per email benaderbaar zijn, wat voor jou het beste uitkomt. Mocht hieruit blijken dat verder onderzoek gewenst is, dan plannen we een afspraak in voor fysiotherapie volgens de standaard normen m.b.t. fysiotherapie in Nederland.

Aparte tijd - We leven natuurlijk al enige tijd in een aparte tijd. Dit geeft een bijzondere dynamiek voor iedereen. Echter is het ook een verraderlijke dynamiek m.b.t. belasting van het lichaam en de belastbaarheid hiervan. Daarom is mijns inziens voor allen een meerwaarde om op de club zelf een fysiotherapeut beschikbaar te hebben. Dit hoeft niet eens alleen bij echte blessures te zijn, maar kan ook voor allerlei pijntjes of over onbegrepen ongemakken gaan. Trek hierbij op tijd aan de bel.  Vragen is altijd vrij en op deze manier kan er vaak verder leed voorkomen worden.

Ook voor niet voetballers - Het is hierbij niet gezegd dat alleen de actieve speler voor vragen of behandeling in aanmerking komt. Het geldt voor alle leden of niet-leden die graag het beste met hun eigen lichaam voor hebben of er eigenlijk nog meer dan voorheen uit willen halen, zodat ze op een optimale manier kunnen sporten of optimaal gezond oud worden. Voor beide doelgroepen denk ik een positieve bijdrage te kunnen leveren.

Niet alleen fysiotherapie, maar ook personal training - Daarnaast zal ik gaan werken als personal trainer. Hierbij wil ik gaan werken vanuit de volgende principes welke binnenkort ook zichtbaar zullen zijn op mijn website: het doel van Brakke Training & Revalidatie is dat er een mogelijkheid geboden gaat worden voor écht gemotiveerde mensen om alles uit zichzelf te halen en daarmee tot de best mogelijke prestaties te komen. Met een matige intrinsieke motivatie ben je niet aan het juiste adres. Je krijgt een begeleider die volledig voor jou en jouw doelen zal gaan, echter is hiervoor wel wederzijds commitment pure noodzaak. Om te beginnen kan je bij mij terecht voor een gratis oriëntatiegesprek om over en weer de mogelijkheden en verwachtingen met betrekking tot het aan gaan van een samenwerking te praten. Mocht hieruit blijken dat wij een match zijn en dat we samen een klik hebben om voor het hoogst haalbare te gaan, dan plannen we een langere intake waarbij er een screening + analyse gemaakt wordt van:
1. de fysieke toestand van het lichaam op dat moment (hierbij gebruik ik mijn achtergrond als fysiotherapeut),
2. de drijfveren en ook valkuilen welke een rol van betekenis kunnen spelen.
3.de voeding gerelateerde status van dat moment (hierbij zullen aspecten uit de orthomoleculaire voedingsleer gebruikt worden).
Aan de hand hiervan zal ik voor jou een plan opstellen waarbij je kunt kiezen uit volledige begeleiding, bestaande uit 1-2 wekelijks training of behandelsessies + wekelijks trainingsschema, aandacht voor de valkuilen en hoe hier mee om te gaan en een uitgebreide analyse van het huidige voedingspatroon met daarbij een advies/verbeterplan voor uitgereikt. Je kunt op ieder gewenst moment van de werkweek per mail of WhatsApp contact zoeken voor hulp of vragen. Daarnaast kan je ook kiezen voor alleen fysieke trainingen onder begeleiding gedurende 1-2x per week. Dit alles zal ik in een offerte naar je mailen, zodat je alles eens rustig door kunt lezen. Mocht je net zo enthousiast worden als dat ik ben geworden, dan kunnen we besluiten om een samenwerking aan te gaan voor in ieder geval 1 maand, waarbij mogelijk ook langer, namelijk 3/6/12 maanden. Uiteraard gebeurt alles in goed overleg. Ook hierbij geldt dat niet alleen de sporter of voetballer hiervoor in aanmerking komt. Uiteraard kan dit voor de (jonge) voetballer een absolute toegevoegde waarde zijn, maar ook de ouder wordende mens zou hiervoor in aanmerking kunnen komen. Optimaal en vitaal oud worden is ook heel wat waard in mijn ogen, daarom wil ik ook de volwassen man of vrouw uitnodigen om eens naar de mogelijkheden te informeren.

Nieuwe mooie mogelijkheid – Omdat de wereld van aanvullende verzekeringen vaak erg onduidelijk is en het voor mensen daarom vaak niet duidelijk is welke verzekering nou het meest verstandig is om te kiezen, wil ik je hier graag bij helpen. Je kunt mij hiervoor telefonisch, via WhatsApp of per email over bereiken. We kunnen dan samen gaan kijken wat passend voor jou is en mogelijk heb ik daarbij nog iets interessants voor jou te bieden, waardoor de zorg voor je lichaam in 2022 de optimale waardering krijgt! Ik zou zeggen: schroom niet om eens te informeren.

Telefoon/WhatsApp: 0622316324

Email: [email protected]