Gewijzigde coronamaatregelen vanaf 14 januari

14 januari 2022 20:00

Op vrijdagavond 14 januari heeft het kabinet weer een persconferentie gehouden, hierbij zijn versoepelingen aangekondigd die van toepassing zijn op onze club. Wij zijn blij om met jullie mede te delen dat er vanaf heden ook weer na 17.00 uur weer getraind mag worden op sportpark Het Noorderslag. Dit houdt in dat wij alle teams weer kunnen verwelkomen. Wel zullen we ons nog aan een aantal richtlijnen moeten houden, onderstaand een opsomming van de regels die op dit moment voor onze vereniging gelden:

Algemene richtlijnen

• Houd buiten het sporten om zoveel mogelijk 1,5 meter afstand, de 1,5 meter afstand is verplicht voor iedereen vanaf 13 jaar en ouder.
  • Blijf met corona gerelateerde klachten thuis en laat je testen.
  • Ga direct naar huis als er tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan (zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak) en laat je testen.
  • Neem de gebruikelijke veiligheids- en hygiëneregels voor iedereen in acht.

Binnen locaties

• De kleedkamers zijn weer geopend. Voor het betreden van de kleedkamers geldt dat iedereen van 18 jaar en ouder een geldig coronatoegangsbewijs moet laten zien. Bij jonger dan 18 jaar zijn de kleedkamers vrij te betreden.
  • Voor alle binnen locaties op ons sportpark, zoals de kantine, bestuurskamer en toiletten, geldt dat iedereen van 18 jaar en ouder een geldig coronatoegangsbewijs moet laten zien. Hierbij geldt een uitzondering voor mensen die functioneel aanwezig moeten zijn en voor vrijwilligers die op dat moment een taak hebben.
  • Voor iedereen van 13 jaar en ouder is het verplicht om een mondkapje te dragen op de binnen locaties (kleedkamers, kantine, toiletten en bestuurskamer).

Wedstrijden/trainen

• Voor alle teams van vv Staphorst is het weer mogelijk om te trainen, ook na 17.00 uur.
  • Er geldt geen maximale groepsgrootte tijdens het sporten. Houd wel altijd de algemene richtlijnen aan.
  • De competitie blijft stilliggen, er mogen geen wedstrijden buiten eigen clubverband gespeeld worden. Onderling mogen er wel wedstrijden gespeeld worden.
  • Supporters tijdens het trainen of tijdens onderlinge wedstrijden zijn niet toegestaan.

Wat zijn we blij dat we onze leden weer mogen verwelkomen op ons sportpark Het Noorderslag. Wij willen aan iedereen vragen om de regels te respecteren en zijn/haar eigen verantwoordelijkheid te nemen met het in acht nemen van de richtlijnen. #samensterk

Bestuur vv Staphorst