Gewijzigde coronamaatregelen vanaf 26 januari

26 januari 2022 19:30

Goed nieuws! Op dinsdagavond 25 januari heeft het kabinet nieuwe versoepelingen bekend gemaakt. Na twee afgebroken seizoenen mag de competitie eindelijk weer hervat worden. Ook mogen we, tot 22.00 uur, weer publiek verwelkomen op sportpark Het Noorderslag. Onderstaand een overzicht van de regels dit op dit moment gelden:

Algemene richtlijnen

• Houd buiten het sporten om zoveel mogelijk 1,5 meter afstand, de 1,5 meter afstand is verplicht voor iedereen vanaf 18 jaar en ouder.
  • Blijf met corona gerelateerde klachten thuis en laat je testen.
  • Ga direct naar huis als er tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan (zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak) en laat je testen.
  • Neem de gebruikelijke veiligheids- en hygiëneregels voor iedereen in acht.

Binnen locaties

• De kleedkamers zijn open. Voor het betreden van de kleedkamers geldt dat iedereen van 18 jaar en ouder een geldig coronatoegangsbewijs moet laten zien. Bij jonger dan 18 jaar zijn de kleedkamers vrij te betreden.
  • Voor alle binnen locaties op ons sportpark, zoals de kantine, bestuurskamer en toiletten, geldt dat iedereen van 18 jaar en ouder een geldig coronatoegangsbewijs moet laten zien. Hierbij geldt een uitzondering voor mensen die functioneel aanwezig moeten zijn en voor vrijwilligers die op dat moment een taak hebben.
  • Voor iedereen van 13 jaar en ouder is het verplicht om een mondkapje te dragen op de binnen locaties (kleedkamers, kantine, toiletten en bestuurskamer).

Wedstrijden/trainen

• De competitie wordt weer hervat! Onderlinge wedstrijden en wedstrijden tegen andere clubs zijn weer toegestaan.
  • Er geldt geen eindtijd voor de wedstrijden/trainingen.
  • Er geldt geen maximale groepsgrootte tijdens het sporten. Houd wel altijd de algemene richtlijnen aan.
  • Tussen 05.00 uur en 22.00 uur mogen we weer publiek verwelkomen. Het publiek mag zowel aanwezig zijn bij wedstrijden als trainingen.

Wij kijken er naar uit om onze supporters weer te verwelkomen op sportpark Het Noorderslag en wensen al onze teams veel succes in de competitie. Wel willen we aan iedereen vragen om zijn/haar eigen verantwoordelijkheid te nemen met het in acht nemen van de richtlijnen. #samensterk

Bestuur vv Staphorst