Selectie nieuws - Jorick Maats

29 december 2022 10:00

Jorick Maats gaat voor zijn ambitie en vertrekt het komende seizoen naar HHC Hardenberg.

In januari 2019 kwam Jorick over van PEC Zwolle naar vv Staphorst. Het 1e halfjaar bij Staphorst was Jorick nog niet speelgerechtigd. Het was vooral trainen en het spelen van een enkele oefenwedstrijd. Het talent van Jorick konden we toen al duidelijk zien. Het tekent Jorick dat hij op deze manier in zichzelf wilde investeren.

Het 2e seizoenstond er, met René Oosterhof, een absolute topper in de goal en kon Jorick op de keeperstraining zich meten aan en naar het niveau van René toegroeien. En toen ineens in januari 2020 moest Jorick er staan. Dit deed hij met verve! Sindsdien is hij onbetwist de nummer 1 onder de lat bij ons 1e elftal. Met zijn katachtige reflexen en supersterke 1 op 1 heeft hij menig spits tot wanhoop gedreven door een zeker lijkende goal tussen de palen weg te slaan.

Het is logisch dat zijn talent en kwaliteiten ook bij HHC zijn opgemerkt. Jorick is alweer de 5e speler, die van ons mooie clubje, de stap zet naar de absolute top in het amateurvoetbal bij HHC.

Jorick bedankt voor de mooie jaren bij Staphorst. Als keeper en als persoon buiten het veld hebben we van je genoten! Het laatste halve seizoen gaan we er een mooi afscheid van maken. Wij zijn ervan overtuigd dat Jorick ook bij HHC de absolute nummer 1 gaat worden.

Jorick veel succes bij HHC!

De Technische Commissie

JorickMaats.jpeg